استاندار گیلان: کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی تشکیل می شود

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی، گفت: امروز وارث تصمیمات نادرست گذشتگان در این زمینه هستیم.

استاندار گیلان: کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی تشکیل می شود

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب‌های گیلان علت گسترش حریم تالاب را به دلیل افزایش رسوبات در آن عنوان و اظهار کرد: عدم آبخیزداری در تالاب عامل ایجاد وضعیت فعلی است.

وی با بیان اینکه راه نجات تالاب کار کارشناسی علمی و دقیق است، تصریح کرد: تصمیمات امروز به حیات و زندگی آینده مردم تالاب بستگی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه کار گروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی ایجاد شود، گفت: با ادامه روند فعلی به جایی نمی رسیم زیرا در این سال‌ها سازمان‌ها و ادارات مختلف قدمی برای احیای تالاب برنداشتند و وارث تصمیمات نابخردانه افرادی بودند که امروز کار را برای ما سخت کرده است.

عباسی با اشاره به اینکه عملکرد مسئولان برای احیای تالاب عرصه را برای مردم سخت و زندگی را برای آبزیان و پرندگان آن محدوده سمی کرده است، افزود: ایجاد شرکت مادر تخصصی و پیگیری این موضوع به صورت ملی یکی از پیشنهادات در این زمینه است زیرا بحث استانی در این باره امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت‌های ملی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تعیین حد بستر تالاب انزلی باید بر اساس کنوانسیون رامسر باشد، تصریح کرد: وظیفه ما خدمت به روستاییان اطراف تالاب انزلی است اما اجازه دست اندازی به هیچ احدی را در این منطقه نمی‌دهیم و جلوی اقدامات سو استفاده گران را می‌گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری از افزایش رسوب گذاری در تالاب انزلی ضرورت دارد، بیان کرد: آبخیزداری استان نیز باید رودخانه‌های آبریز به تالاب را مدیریت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه