کیت ایرانی تشخیص اُمیکرون از راه رسید

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: آزمایشگاه ما کیت ویژه تشخیص اُمیکرون را طراحی و در بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه منتخب توزیع کرده است.

کیت ایرانی تشخیص اُمیکرون از راه رسید

به گزارش ۸دی، رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: امروز اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع واریانت امیکرون در تعدادی از کشورهای جهان، آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه های منتخب شبکه ملی آزمایشگاه های کووید ۱۹ کشور که شامل بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه است، توزیع کرد.

علیرضا بیگلری بیان کرد: بعد از دریافت نمونه های مشکوک، کار توالی یابی را انجام شد که امروز صبح اولین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت. با توجه به تایید این موضوع امیدواریم که با رعایت شیوه نامه ها و تدوین سیاست های صحیح بتوانیم شاهد آن باشیم که با توجه به حجم بسیار خوب واکسیناسیونی که در کشورصورت گرفته است با این واریانت به صورت جدی مقابله خوبی شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران عنوان کرد: مهمترین نکته در بحث مقابله با واریانت امیکرون استفاده از ماسک بوده زیرا انتقال این واریانت بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه