قهرمان گیلانی مسابقات دوومیدانی پاراآسیایی بحرین در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

حمایت از جوانان آینده روشنی برای کشور رقم می زند/ می خواهم فردی الهام بخش برای افراد دارای معلولیت باشم

“آتنا محمدی ها” ورزشکار ۱۸ ساله گیلانی است که در مسابقات دوومیدانی پاراآسیایی بحرین موفق به کسب دو مدال طلا شد.

حمایت از جوانان آینده روشنی برای کشور رقم می زند/ می خواهم فردی الهام بخش برای افراد دارای معلولیت باشم

به گزارش ۸دی، “آتنا محمدی ها” ورزشکار ۱۸ ساله گیلانی اهل شهرستان رودسر در مسابقات دوومیدانی پاراآسیایی که در کشور بحرین برگزار شد به مدال طلا ذست یافت.

وی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه از سال ۹۶ رشته قایقرانی را به طور حرفه ای آغاز کردم،گفت:  در این رشته به دلیل معلولیت از ناحیه دست نمی توانستم در رقابت های بین المللی شرکت کنم بعد از یک سال از طریق آقای دل پسند مربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین به پارادومیدانی معرفی شدم و ایشان من را به مربی این رشته، آقای “سید جواد موسوی” در رشته پارادومیدانی معرفی کردند.

این ورزشکار گیلانی با اشاره به آغاز فعالیتش در رشته پارادومیدانی از سال ۹۸، گفت: در مسابقات پاراآسیایی جوانان بحرین موفق به کسب دو‌مدال طلا در رشته های پرتاب نیزه و وزنه شدم و به عنوان اولین ورزشکار در کاروان مدافعان سلامت بحرین ۲۰۲۱ توانستم جواز ورود به مسابقات بزرگسالان هانگژو در سال ۲۰۲۲ را کسب کنم.

بالاترین هدف هر ورزشکاری رسیدن به المپیک است

محمدی ها با بیان اهدافش در رشته دومیدانی بیان کرد: بالاترین هدف هر ورزشکاری رسیدن به المپیک و پاراالمپیک است و هدف نزدیکم موفقیت در مسابقات هانگژو است.

وی ادامه داد: انگیزه و مشوقم در این راه مادرم بوده که به تنهایی مرا مورد حمایتش قرار داده است.

تنها یک بار فرصت زندگی داریم/ می خواهم فردی الهام بخش برای افراد دارای معلولیت باشم

این ورزشکار قهرمان با اشاره به الگویش در این راه بیان کرد: می خواهم مثل خانم نعمتی که الگوی ورزشی من هستند، فردی الهام بخش برای افراد دارای معلولیت باشم که به دلیل شرایط یا پیشامدی این اتفاق برای من و امثال من افتاده که باید با آن ساخت، اما در این راه فرد می تواند به حد اعلا برسد یا منزوی بشود این در حالی است که تنها یک بار فرصت زندگی داریم و من ترجیح دادم با تمام این شرایط بهترین زندگی را داشته باشم و در این راستا به اهدافم برسم.

محمدی ها با بیان اینکه معلولین یک اقلیت خاص ۱۵درصدی جامعه هستند تصریح کرد: معتقدم فاصله تمام افراد با معلولیت زیر یک ‌ثانیه است با یک اتفاق یا پیشامد شرایط عوض خواهد شد پس حقوق شهروندی باید برای همه اعضای یک جامعه برابر باشد و همه باید بتوانند از این‌حقوق بهره مند شوند. از مناسب سازی تا رفت و آمد، مدیریت شهری، مسائل معیشتی از مشکلات جامعه معلولین است که صدای کسی هم درنمیاید. ناگفته نماند با این حال از ۱۰ سال گذشته شرایط بهتر شده و ابنکه مسئولین شهری می دانند، مناسباتی برای معلولین در جامعه باید در نظر گرفته شود برای ما قابل احترام است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی معلولین بیان کرد: معلولین معمولا به خاطر هزینه های درمانی خویش، رفاه معیشتی و مالی خوبی ندارند، معلولان به واسطه شرایطشان استخدام رسمی نمی شوند حتی در رشته هایی مانند معلمی؛ این قانون باید اصلاح شود زیرا معلولین هم مانند سایر شهروندان باید از این حقوق بهره مند شود.

حمایت از جوانان آینده روشنی برای کشور رقم می زند

این بانوی قهرمان با بیان اینکه ورزشکار جوانی که حمایت شود می تواند آینده روشنی برای کشور بسازد، گفت: اگر مسئولین حمایت کنند نیروی انسانی و اراده راسخ ایرانی می تواند بر قله های جهانی بایستد و تقاضای حمایت داریم تا بتوانیم بدرخشیم.

برای تمرین نیازمند بستر و مکان مناسب هستیم

وی ادامه داد: مراکزی که در آن تمرین می کنیم مناسب سازی نشده و برازنده یک ملی پوش نیست و به سختی خود را به اینجا رساندیم و هرآنچه هزینه شده یا شخصی بوده یا توسط مربی هزینه شده است و من همین جا از مربی مان آقای موسوی و دخترشان تشکر می کنم که بخشی از این هزینه هارا تقبل کردند تا به ورزشکاران گزندی وارد نشود.

وی با بیان اینکه امیدوارم بعد از کسب این دو مدال طلا مورد حمایت قرار بگیریم تا بتوانیم موفقیت های بیشتری را کسب کنیم، گفت: افق دید من به المپیک پاریس است که در این راه ورزشکاران باید دستخوش حمایت قرار بگیرند تا موفق شوند، المپیک رویداد بزرگی است و کسب مدال کار آسانی نیست بدین جهت امیدوارم بستر مناسبی برای تمرین در این رهاورد بزرگ فراهم شود.

موفقیتم را از لطف خدای بزرگ دارم

وی با بیان اینکه موفقیتم را از لطف خدای بزرگ دارم که بهترین درخشش را برایم قرار داد و امیدوارم که لایق لطفش باشم، گفت: همه ما ورزشکاران ذوق و اشتیاق مان این است که پرچم کشورمان را بالا ببریم و عاشقانه به کشورم عشق می ورزم و با وجود تمام خلل ها با هیچ کجای دنیا آن را عوض نمی کنم چون مام میهن برایمان ارزشمند است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه