سازمان‌ جهانی‌ بهداشت: ۵۰۰ میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از ۵۰۰ میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند.

سازمان‌ جهانی‌ بهداشت: ۵۰۰ میلیون نفر در دوران کرونا دچار فقر شدید شدند

به گزارش ۸دی، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا ۵۰۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان دچار فقر شدید شدند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، در جریان اوج همه گیری کرونا و به دلیل افزایش هزینه‌های بهداشتی، بیش از ۵۰۰ میلیون نفردر سرتاسر جهان به سوی فقر شدید رانده شدند. بر اساس بیانیه مشترکی که توسط سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی منتشر شده، همه گیری کرونا، خدمات بهداشتی در سرتاسر جهان را با اختلال مواجه کرده و بدترین بحران اقتصادی را بعد از سال ۱۹۳۰ رقم زده و حتی پرداخت هزینه‌های درمانی را برای مردم سخت‌تر کرده است.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تمامی دولت‌ها باید فورا تلاش‌ها برای دستیابی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بدون نگرانی از پیامدهای اقتصادی آن را از سرگرفته و شتاب بخشند. از دولت‌ها درخواست می‌کنیم تا تمرکز خود را بر سامانه‌های خدمات بهداشتی قرار داده و به سوی پوشش بهداشتی سراسری بروند.

آمریکا یکی از کشورهایی است که موضوع مراقبت‌های بهداشتی و درمانی پوشش سراسری برای تمامی شهروندان ندارد. همه گیری کرونا، اوضاع را بدتر کرده و پوشش ایمن سازی برای نخستین بار در ده‌ سال گذشته با افت مواجه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه