نشست «کتابخوان دانشجویان بسیجی» در رشت برگزار شد + تصاویر

نشست کتابخوان دانشجویی با هدف ترویج کتاب، کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مختلف از سوی دانشجویان بسیجی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و سازمان بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

نشست «کتابخوان دانشجویان بسیجی» در رشت برگزار شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، نشست کتابخوان دانشجویی با معرفی کتاب‌های مختلفی از سوی دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی عضو بسیج، با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و سازمان بسیج دانشجویی استان و با حضور دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر استان، امروز ۲۱ آذرماه در سالن اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور و سخنرانی پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و محمدجعفر جعفری، جانشین مسئول بسیج دانشجویی استان همراه بود، دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر استان به معرفی کتاب‌های مدنظر خود پرداختند.

درهمین راستا سارگل حق پرست از دانشگاه گیلان با معرفی کتاب «ارمیا» نوشته رضا امیرخانی بیان کرد: کتاب ارمیا اولین اثر رضا امیرخانی و روایت‌گر زندگی پسری ثروتمند به نام ارمیاست که تصمیم می‌گیرد به جبهه برود. این کتاب شامل سه بخش است که بخش اول در محیط جبهه، بخش دوم محیط دانشگاه و شهر محل زندگی وی و بخش سوم شامل رویدادها و تجربیات سفری است که ارمیا به شمال کشور داشته‌ است.

علی نورعلیزاده از دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معرفی کتاب «پس از بیست سال» اثر سلمان کدیور اذعان کرد: این کتاب به بیان رخدادهای بیست سال پس از زمان امیرالمؤمنین(ع) پرداخته و تشریح می‌کند که چگونه بیست سال پس از آن حضرت، فرزندش امام حسین(ع) را شهید کردند. یک قسمت از آن مربوط به شب عاشورا و قسمتی دیگر بازگشت به بیست سال قبل‌تر و جنگ صفین است و در انتها مجددا به واقعه عاشورا و وقایع پس از آن پرداختند. خصوصیت این کتاب شخصیت‌پردازی و فضاسازی بی‌نظیر آن است.

نیلوفر گلزاری از دانشگاه آزاد لاهیجان ضمن معرفی کتاب «سه دقیقه در قیامت» تالیف گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، به دلایل معرفی این کتاب اشاره کرد و گفت: سه دقیقه در قیامت به تجربیات نزدیک به مرگ می‌پردازد که مطالب آن منطبق با موضوعات زمان معاصر بوده و نشری تازه دارد. این کتاب برای معرفی به افرادی که شاید گاها دچار تزلزل در اعتقاد به معاد شده‌اند بسیار مناسب است زیرا ضمن حجم کم و اختصارگویی راوی، نثر روان و شیرینی دارد.

علی عباسپور از دانشگاه آزاد رشت با معرفی کتاب «بیست گفتار» نوشته شهید مرتضی مطهری اذعان گرفت: این کتاب اثری فاخر، ارزشمند و شناخته‌شده از شهید مطهری است و به‌علت اینکه به تفکیک مباحث مختلف پرداخته، می‌تواند برای همگان جذاب و خواندنی باشد. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید در بیست بخش از سخنان استاد مطهری تشکیل شده که موضوعات مبتلابه جامعه در آن بیان شده‌است.

علی گلشن از دانشگاه آزاد لاهیجان به معرفی کتاب «ازدواج(تاسیس)» اثر حمید حبشی پرداخت و افزود: این کتاب عناوین مختلفی از ضرورت تا انگیزه، معیار، تناسب، سن، زیبایی، خانواده و … را در بر می‌‌گیرد. در همین راستا همه موارد را بررسی کرده و به‌صورت منصفانه نقد و تحلیل می‌نماید. در نهایت معیار اصلی را به مخاطب القا می‌کند و مطالعه آن برای تمام جوانان مفید و ارزشمند است.

محمدحسین همت از دانشگاه گیلان با معرفی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر سخنرانی حضرت آقا، خاطرنشان کرد: این کتاب حاوی سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ یعنی چهارسال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در طی سی روز ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس است. این کتاب مطالبی مبنایی، پویا و عمیق دارد که گفته‌های آن هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت کتابی در راستای اصول و عقاید بوده که برخلاف بسیاری از کتاب‌های این حوزه با مبحث ایمان آغاز شده است.

در طی مراسم انیمیشنی تحت عنوان یازده توصیه رهبر انقلاب در مورد کتاب و کتاب‌خوانی پخش شده و در پایان نشست نیز با اهدای جوایزی از دانشجویان کتاب‌خوان تجلیل  به عمل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه