ضرورت کارهای بیشتر برای برندسازی سوغاتی های رشت

معاون ارتباطات و امور مشارکت های یونسکو گفت: باید در برند سازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می تواند موجب جذب گردشگر شود.

ضرورت کارهای بیشتر برای برندسازی سوغاتی های رشت

به گزارش ۸دی،روشن بخش امروز در نشست شهرهای خلاق ایران در ساختمان شهرداری رشت اظهار کرد: شهرداری به عنوان سازمانی برآمده از مردم، مدیریت تمامی امور شهرها را بر عهده ندارد افزود: حدود چهل سال گذشته که مسیر مدیریت شهری به سمت ساخت و سازها رفت ما از روح شهری غافل شدیم.

وی با تاکید به اینکه در دنیا به این مبحث که شهروند باید از برنامه های بلند مدت در شهرها بهره‌مند شود، توجه دارند تصریح کرد: برندهای مختلفی برای شهرها در یونسکو تعریف شده است که یکی از آن ها شهر خلاق خوراک است.

معاون ارتباطات و امور مشارکت های یونسکو با اشاره به اینکه مزیت رقابتی یکی از حوزه هایی است  که در شهرهای خلاق یونسکو به آن می پردازند گفت: ما معتقدیم غذا می تواند یک شهری را به مقصد گردشگری تبدیل کند و در شهر رشت پروژه هایی که برای برندسازی مطرح شوند بسیار فراوان است.

روشن بخش به کمیته جهانی موزه اشاره کرد و گفت: می توانیم برای ثبت رشت در موزه جهانی غذا کمک کنیم و همچنین آمادگی برگزاری نشست های مشترک ما بین شهرهای خلاق یونسکو را به میزبانی دو شهر رشت و کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به اینکه رشت با ظرفیت هایی که در این حوزه دارد یک کشور محسوب می شود بیان کرد: در کمیسیون ملی یونسکو با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت یونسکو در حال تلاش هستیم و اراده شهرها برای معرفی داشته هایشان و ثبت در این جایگاه بسیار مهم است.

روشن بخش با بیان اینکه برای جذب گردشگر برنامه ریزی هایی  در دست اجرا داریم افزود: باید در برند سازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می تواند موجب جذب گردشگر شود.

گشاده رویی مردمان رشت از ارکان جذب گردشگر

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه رشت به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود، گفت: شهر رشت در بسیاری از امورات به عنوان شهر اولین ها در کشور ثبت شده است اما متاسفانه نتوانستیم برخی از این داشته ها را حفظ کنیم که عمده دلایل آن به عملکرد برخی از مسوولان برمی گردد.

وی با تاکید به اینکه باید تمامی داشته هایمان را از گذشته های دور تا به امروز در معرض دید قرار دهیم خاطرنشان کرد: مردمان متمدن، فرهیخته، نجیب و اصیل رشت رشت در تمامی مباحث از گذشته تا کنون حرفهای زیادی برای گفتن داره و ما بعنوان منتخبین مردم شهر بارانهای نقره ای بر خود وظیفه می دانیم داشته هایمان را با افتخار در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

وی گفت: امیدورایم بتوانیم دستاوردهای خوبی در این حوزه به منظور توسعه هر چه بیشتر شهرهای خلاق کسب کنیم.

راه اندازی خیابان غذا و پارک صبحانه در رشت
شهردار رشت نیز در این نشست با خیر مقدم به تمامی حاضرین و تبریک سالروز ثبت شهر رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو اظهار کرد: طی ۶ سال اخیر و پس از ثبت شهر رشت در یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک اقداماتی با این محوریت انجام شد که متعاقب آن مشارکت اجتماعی بسیار خوبی را پیرامون این موضوع مشاهده کردیم.
 سید امیر حسین علوی با بیان اینکه باید در بین شهرهای خلاق ایران در یونسکو پیوند محکمی ایجاد شود افزود: یقینا هر شهری از ایران که موفق به حضور در جمع این شهرها شده است از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است و باید این ظرفیت ها را برای توانمند سازی جوامع محلی به اشتراک بگذاریم.
  وی با تاکید به اینکه استارت همکاری های مشترک ما بین شهرهای خلاق با همراهی حوزه دبیرخانه یونسکو در ایران زده شده است تصریح کرد: به زودی در مجموعه مدیریت شهری رشت ، مرکز نوآوری جدید مدیریت شهری را اجرایی می کنیم و این اقدام موجب می شود تا از ظرفیت نخبگان و افراد صاحب نظر بیش از پیش در این موضوع بهره مند شویم.
علوی با اشاره به راه اندازی خیابان غذا و پارک صبحانه در شهر رشت افزود: طی هفته جاری خیابان غذا با مشارکت بخش خصوصی در رشت راه اندازی می شود و برای راه اندازی پارک های موضوعی از جمله پارک صبحانه نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است.
در این نشست نمایندگان شهرهای خلاق کرمانشاه، سنندج، اصفهان و بندرعباس نیز به بیان مباحثی پیرامون ظرفیت های شهر های خلاق پرداختند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه