۴۹ هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ درصد معادل حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۶۰ سال هستند، گفت: ۴۹ هزار نفر از این جمعیت دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

۴۹ هزار سالمند گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

به گزارش ۸دی، سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان بالای ۶۰ سال سن دارند. این میزان، معادل ۱۶ درصد از جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان است و تاکنون ۴۹ هزار نفر از این جمعیت واکسن نوبت سوم خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت دُز سوم باید چهار ماه از تزریق نوبت دُز دوم آنها گذشته می‌توانند به پایگاه‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: واکسیناسیون در کنار رعایت دستور العمل های بهداشتی می‌تواند سطح ایمنی در برابر کرونا را افزایش دهد.

فردین مهرابیان همچنین به شناسایی و انتشار سویه جدید کرونا در برخی از کشورهای آفریقایی و اروپایی نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه هیچ مدارکی که نشان دهنده شناسایی این گونه جدید در استان گیلان و یا کشور باشد وجود ندارد. قدرت سرایت با توجه به آن چیزی که تاکنون از سوی کارشناسان بهداشت جهانی عنوان شده بسیار بالا است، لذا شهروندان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از ماسک در اماکن عمومی استفاده نمایند و از هر گونه عادی انگاری نسبت به این ویروس جدا خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه