بی‌توجهی پیمانکار سد شفارود به ضرب‌الاجل قضایی

فرماندار رضوانشهر گفت: متاسفانه با توجه به ضرب الاجل یک هفته‌ای که از سوی حجت الاسلام “حمزه خلیلی”، رئیس کل دادگستری استان گیلان برای پیمانکار پروژه سد شفارود تعیین شد، تاکنون از سوی مدیران این سد اقدامی برای اجرای پرداخت مطالبات کارگران مشاهده نشده است.

بی‌توجهی پیمانکار سد شفارود به ضرب‌الاجل قضایی

به گزارش ۸دی، فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه شرکت مجری و پیمانکار پروژه سد شفارود به تعهدات خود در پرداخت مطالبات کارگران عمل نکرده است و اکنون بیش از هفت ماه است که کارگران این پروژه دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران پروژه ملی سد شفارود در این شهرستان از اردیبهشت امسال تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده اند و همچنان در انتظار تصمیم مدیران و پیمانکار این پروژه هستند.

وی با بیان اینکه موضوع مطالبات کارگری برای ما بسیار دارای اهمیت است، به ایرنا گفت: بدلیل اهمیت موضوع، جلسه شورای تأمین در محل دفتر مدیریت این سد برگزار شد و مصوبات مربوطه برای استانداری ارسال گردید.

فرماندار رضوانشهر با اظهار گله مندی از بی توجهی شرکت ژیان(پیمانکار پروژه سد شفارود) افزود: این شرکت نسبت به پرداخت مطالبات کارگرگران خود بی‌توجه می‌باشد. حقوق معوقه چندین ماهه کارکنان سد شفارود در حالی است که ۳۰ آبان ماه در نشستی برای بررسی مشکلات سد شفارود حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه اختلافات کارفرما و پیمانکار این طرح باید ما بین خودشان حل و فصل شود و مطالبات کارگران این پروژه باید طی یک هفته وصول شود و پیمانکار مطابق قانون موظف به پرداخت آن است، متاسفانه با توجه به این ضرب الاجل یک هفته‌ای که از سوی مقامات قضایی برای پیمانکار این پروژه تعیین شد، تاکنون از سوی مدیران سد شفارود اقدامی برای اجرای این دستور مشاهده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امنیت مردم و تامین رضایت جامعه کارگری دارای اهمیت بالایی است، عنوان کرد: توسعه و پیشرفت استان نیز همواره مد نظر دستگاه قضایی بوده و مسئولان قضایی استان در مسیر پیشبرد این طرح از آنچه در توان حقوقی و قضایی دارند دریغ نخواهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه