توصیه‌های ایمنی هلال احمر در برابر وزش باد گرم در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان توصیه کرد از هرگونه تردد و توقف در مناطق با احتمال سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد گرم پرهیز شود.

توصیه‌های ایمنی هلال احمر در برابر وزش باد گرم در گیلان

به گزارش ۸دی،سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی هواشناسی در این استان برای کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، آماده باش کامل اعلام شده است.

او با اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان با توجه به هشدار سطح نارنجی افزود: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی آماده خدمت به مردم استان است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه‌ها و آمادگی کامل آن‌ها اظهار داشت: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها و محور‌های کوهستانی هستند.

غلامی ادامه داد: سایر نیرو‌های داوطلب در خانه‌های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیرو‌ها خواهند رفت.

او ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدار‌ها تأکید کرد: هموطنان برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به شهروندان، روستاییان و ساکنان در معرض خطر توصیه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد گرم جدا پرهیز کنند.

غلامی افزود: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفر‌های غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

او با اشاره به افزایش دما، وزش باد گرم و کاهش شدید رطوبت نسبی هوا و به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها و حوادث احتمالی از شهروندان خواست با اقداماتی نه چندان سخت از جمله روشن نکردن منابع حرارتی شعله روباز در مجاورت اجسام قابل اشتعال (علفزار، ضایعات، شیروانی‌ها و.) در فضای باز، تردد نکردن در موقع وزش باد شدید از زیر سیم‌های برق، دیوار‌های قدیمی نا ایمن و ساختمان‌های در حال احداث که امکان پرتاب اشیاء و مصالح از آن‌ها وجود دارد، قرار ندادن هرگونه اشیاء مانند گلدان، ظروف شیشه‌ای و. در لبه پنجره‌ها و بالکن‌های ساختمان‌های بلندمرتبه مشرف به پیاده رو و کوچه ها، نسوزاندن ضایعات و علفزار‌ها در مجاورت ساختمان‌ها به خصوص منازل ویلایی، مخروبه و دیوار‌های عایق کاری شده و پرهیز از انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها و اطمینان از خاموش بودن منابع حرارتی روشن، از آسیب‌های ناشی از باد گرم به خصوص آتش سوزی در امان باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از کوهنوردان و طبیعتگردان نیز خواست با توجه به احتمال بارش برف در نقاط کوهستانی از رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند.

غلامی افزود: مردم نیز هنگام تردد با وسایل نقیله به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و … مجهز باشند.

او تصریح کرد: شهروندان برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه