۶۰ درصد مدارس دوره دوم متوسطه گیلان مجوز آموزش حضوری گرفتند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر آموزش حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از امروز ۱۵ آبان گفت: تا امروز “شنبه” مجوز آموزش حضوری برای ۶۰ درصد مدارس دوره دوم متوسطه گیلان صادر شده است.

۶۰ درصد مدارس دوره دوم متوسطه گیلان مجوز آموزش حضوری گرفتند

به گزارش ۸دی،جابر اخلاقی روز شنبه با اشاره به صدور مجوز آموزش حضور برای باقی مدارس دوره دوم متوسطه طی روزهای آینده اظهار داشت: آغاز آموزش حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان به این معنی نیست که همه واحدهای آموزشی از امروز برای حضور دانش آموزان دایر است بلکه مدارس باید مجوز کلاس های حضوری را دریافت کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سلامت در هر واحد آموزشی افزود: در این کمیته شرایط آموزش حضوری مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی هر مدرسه مورد بررسی قرار می گیرد سپس به ادارات آموزش و پرورش پیشنهاد می شود و در صورت برخورداری از شرایط آموزش حضوری مجوز صادر می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: در صورت عدم برخورداری از شرایط آموزش حضوری، برای مهیا کردن این آموزش ها به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی فرصت داده می شود.

وی با بیان اینکه شورای هر مدرسه درباره ساعات حضور و گروه بندی دانش آموزان برنامه ریزی می کند، خاطرنشان کرد: با این حال بخشی از آموزش در تعدادی از دروس حضوری و در برخی دیگر به صورت غیرحضوری و مجازی انجام می شود.

وی تشریح کرد: در آموزش حضوری برخی دروس، دانش آموزان گروه بندی می شوند البته تمامی اطلاع رسانی ها درباره چگونگی حضور دانش آموز از سوی مدرسه به اطلاع دانش آموزان و اولیاء می رسد.

اخلاقی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ هنرستان و ۴۲۶ دبیرستان در این استان اظهار داشت: هنرستان های گیلان از اول مهر برای ارایه دروس عملی مجوز را دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای آموزشی نظارت جدی می شود، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بازدیدهای مستمر از مدارس را انجام می دهد، مناطق آموزش و پرورش نیز گزارش می دهند ضمن اینکه خانواده ها می توانند نظرات و شکایات شان را از طریق سامانه https://shekayat.medu.ir/ ارایه دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان در پایان با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول آذرماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار داشت: آموزش حضوری در این مقطع نیز مانند دوره دوم متوسطه نیازمند دریافت مجوز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه