مدیرکل بهزیستی گیلان در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

ساخت ۳ هزار مسکن معلولین در گیلان/ ۵۵۰ مسکن تا پایان امسال تحویل واجدان شرایط داده می‌شود

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ مسکن معلولین در استان ساخته و تحویل مددجویان داده شده است گفت: قرار است تا پایان سال ۵۵۰ مسکن دیگر نیز تحویل مددجویان واجد شرایط داده شود.

ساخت ۳ هزار مسکن معلولین در گیلان/ ۵۵۰ مسکن تا پایان امسال تحویل واجدان شرایط داده می‌شود

“حسین نحوی نژاد” در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با اشاره به ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند معلول گفت: این طرح حدود ده سال است که با همکاری بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بهزیستی اجرایی می‌شود و خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در اولویت طرح هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مذکور، تاکنون ۳ هزار و ۷۰۰ مسکن در استان ساخته و تحویل مددجویان داده شده است افزود: سال گذشته ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان دارای فرزند معلول ساخته شد.

وی از ساخت و تحویل ۲۵۰ مسکن از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و تصریح کرد: قرار است تا پایان سال ۵۵۰ مسکن دیگر نیز تحویل مددجویان واجد شرایط داده شود.

نحوی نژاد با بیان اینکه گرانی و جهش قیمت مصالح ساختمانی عامل کند شدن روند ساخت مسکن معلولان است عنوان داشت: البته اجرای پروژه متوقف نشده اما با کندی رو به رو است.

وی با اشاره به اینکه نیاز خانواده‌های دارای فرزند معلول در گیلان بیش از میزان فعلی ساخت مسکن است افزود: حداقل ۱۰ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش بهزیستی نیازمند ساخت، بازسازی یا تعمیرات اساسی منزل هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۷۵۰ مسکن معلولان بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مسکن به طور حتم تا پایان امسال تحویل مددجویان می‌شود و مابقی نیز تا ۶ ماه اول سال بعد تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از مددجویان بهزیستی در سال‌های گذشته در قالب مسکن مهر و طرح اقدام ملی صاحب خانه شدند افزود: دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای مسکن دارد که تعداد مددجویان بیشتری می‌توانند از آن بهره مند شوند.

نحوی نژاد با اشاره به مدت زمان تحویل مسکن به مددجویان بهزیستی بیان کرد: این موضوع بستگی به جغرافیای منطقه و میزان همکاری سایرین دارد اما در صورت مساعد بودن همه شرایط ۳ ماهه نیز تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: بهزیستی با کمک نهادهای دیگر برای مناطق شهری حدود ۶۵ ملیون تومان بلاعوض و برای مناطق روستایی ۳۵ میلیون و یک وام ۴۰ میلیون تومانی بدون بهره اختصاص می‌دهد اما برای تکمیل مسکن به کمک خیران و شورا و آورده خود خانواده‌ها نیز نیاز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه