هند و روسیه از مشتریان مهم کیوی تالش

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: علاوه بر روسیه، کشور هندوستان نیز از کشورهای مهم مشتری کیوی این شهرستان است از طرفی کشورهایی مانند ونزوئلا،  ترکیه، آذربایجان و چین از جمله رقبای کیوی تالش برای حضور در بازارهای خارجی محسوب می شوند.

هند و روسیه از مشتریان مهم کیوی تالش

به گزارش ۸دی،رضا آقا جمالی از آغاز برداشت کیوی در شهرستان تالش خبر داد و افزود: طبق مشاهدات عینی، امسال نسبت به سال گذشته محصولات باغات کیوی از وضعیت بهتری برخوردارند.

وی با بیان اینکه میزان تولید کیوی در تالش پس از برداشت نهایی محصولات اعلام خواهد شد،ادامه داد: به طور میانگین سالانه ۱۲۰هزا تن کیوی در تالش تولید می شود که ۸۰درصد آن به کشورهای دیگر صادر می شود.

آقا جمالی با اشاره به احتمال افزایش تولید کیوی تالش در سالجاری خاطرنشان کرد: از دلایل افزایش تولید محصول کیوی در باغات این شهرستان را می توان عملیات به زراعی، اجرای مدیریت صحیح تر در باغات کیوی و … اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تالش قطب تولید کیوی در گیلان است و هر روزه افراد بیشتری مایل هستند که برای فعالیت در تولید کیوی شهرستان ورود کنند، زیرا از درآمد خوبی برخوردار خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: کیوی های تالش طعم مطلوبی دارند و علاوه بر کشور روسیه، کشور هندوستان نیز از مشتریان مهم این محصولات محسوب می شوند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند ونزوئلا،  ترکیه، آذربایجان و چین از جمله رقبای کیوی تالش برای حضور در بازارهای خارجی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: کیوی کشورهایی مانند ترکیه و … دارای بسته بندی های شکیل هستند و این امر موجب می شود که رقابت کیوی کشور ما با کیوی کشورهای دیگر کمی سخت شود.

آقاجمالی افزود: علاوه بر بسته بندی های شکیلی که کیوی های کشورهای خارجی دارند، در بسته بندی های کوچک  به بازار عرضه می شوند و این امر موجب می شود که کیوی های خارجی از بازارپسندی  بالاتری برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: باید با بسته بندی های مناسب فاصله رقابت کیوی تالش را با دیگر کشورها کوتاه کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در صادرات کیوی تالش برای حفظ بازارهای خارجی باید انجام گیرد، رعایت چیدن میوه کیوی با قند استاندارد است و به این ترتیب تاجران کیوی کشورمان خواهند توانست اعتماد بازارهای خارجی را همچنان حفظ کنند.

آقاجمالی تصریح کرد: اگر چه افزایش تولید کیوی و توسعه بازارهای هدف را برای این محصول در برنامه داریم، اما کشاورزان باید توجه داشته باشند، به هیچ وجه نباید شالیزاری به باغ کیوی تبدیل شود و جای کیوی در شالیزار نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه