خادمیاران رضوی گیلان پویش ایران خانه حضرت رضا را اجرا می کنند

همزمان با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام هشتم کانون های خدمت رضوی استان گیلان پویش ایران خانه حضرت رضا(ع) با شعار محوری “همه خادم الرضائیم” را اجرا می کنند.

خادمیاران رضوی گیلان پویش ایران خانه حضرت رضا را اجرا می کنند

به گزارش ۸دی، جواد شفیعی ثابت دبیر کانونهای خدمت رضوی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی آستان قدس رضوی، خادمیاران رضوی استان گیلان همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت امام رضا(ع) اقدام به فعالیت در پویش سراسری ایران خانه حضرت رضا(ع) با اجرای سه برنامه نذررضا، روضه رضا و نذرشفاء خواهند کرد.

دبیر کانونهای خدمت رضوی گیلان گفت: در طرح روضه رضا (علیه السلام)با هدف ترویج معارف و سنت رضوی در قالب اقامه عزا در ایام پایانی ماه صفردرنظر است از طریق تولیدات محصولات تبلیغی معرفتی و همچنین پشتیبانی از مجالس و محافل مردمی نسبت به هدایت و حمایت از برنامه های مذکور اقدام شود که برنامه ها شامل دو بخش محافل روضه های خانگی و هیات مذهبی و مراسم عزاداری شهادت امام رضا علیه السلام می شود.

شفیعی ثابت با بیان اینکه ۶۰ بسته متبرک از سوی آستان قدس رضوی را در گیلان در بین هیاتها توزیع میکنیم که بسته های متبرک ویژه برگزاری محافل عزاداری که شامل پرچم، چای، قند، برنج، نمک، گلاب متبرک و.. می باشد.

دبیرکانون های خدمت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: در ۱۷شهرستان استان گیلان برنامه محوری در نظر گرفته شده که در مرکز استان بمدت سه شب با مشارکت هیات رزمندگان اسلام و سخنرانی دبیرکل محترم مجمع جهانی اهل بیت (ع )برنامه عزاداری مصادف با شب شهادت امام رضا علیه السلام در میدان شهدای ذهاب رشت همراه با پذیرایی شام انجام می شود.

شفیعی در خصوص اجرای طرح نذر شفاء گفت: این برنامه نظر به شرایط فعلی جامعه و با هدف ارتقای سلامت مردم به واسطه فعالیت گروه های مردمی و جهادی تدارک شده و شامل پیشگیری و مقابله با بیماری از کرونا و ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم نیز می باشد.

جوادشفیعی در خصوص طرح آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد مالی بیان کرد:با پیگیری کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی و همکاری خادمیاران گیلانی و با مشارکت ستاد دیه در تلاش برای هدایت نذورات مردم استان برای آزادی زندانیان زن در استان گیلان هستیم.

شفیعی افزود: بیش از ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید ۷۰ راس گوسفند جهت توزیع در بین مناطق محروم و کمک به پخت غذا و اطعام در ایام سوگواری دهه آخر صفر در بین کانونهای خدمت رضوی شهرستانها توزیع گردید و بیش از ۲۰۰۰هزار بسته متبرک نمک و نبات نیز در محافل مذهبی بین مردم عزادار توزیع خواهدشد.

وی همچنین گفت: در ایام عید قربان نیز بیش از ۸۰ راس گوسفند از سوی خادمیاران قربانی و توزیع گردید و در ایام عید غدیر نیز در طرح اطعام بیش از ۱۲هزار پرس غذا در مناطق محروم استان توزیع شد.

شفیعی ثابت با بیان اینکه مردم استان گیلان عاشق اهل بیت بوده و علاقه ویژه ای به امام هشتم دارند گفت: در ایام شیوع کرونا که سفر به مشهد مقدس کمتر شده است مردم استان می توانند در طرح یاوران رضوی و با عنوان همه خادم الرضائیم با مشالرکت در طرح های خیر عام المنفعه نذورات خود را به حساب آستان قدس گیلان واریز کنند تا این مبالغ برای محرومان خود استان بنام مبارک امام رضا(ع) هزینه گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه