ورود پیش قراولان پرندگان مهاجر به گیلان

خوتکای پرسفید مهاجرت خود را به تالاب‌های گیلان آغاز کرد.

ورود پیش قراولان پرندگان مهاجر به گیلان

به گزارش ۸دی،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت : بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد پیش قراولان پرندگان مهاجر ، مهاجرت خود را به تالاب‌های گیلان آغاز کرده اند.
ساسان اکبری پور افزود : خوتکای پر سفید نخستین پرنده‌ای است که با سرد شدن هوا در سیبری به تالاب‌های استان فرود آمده است و پس از آن سایر گونه‌ها از جمله مرغابی سانان مشاهده خواهد شد.
وی همچنین به ممنوعیت شکار این گونه پرندگان در این فصل از سال گفت: تا زمان اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: در صورت توقیف سلاح، فرد خاطی امکان دریافت مجوز شکار در سال جاری را نخواهد داشت.
ساسان اکبری پور با اشاره به اینکه مردم می‌توانند تخلفات را به شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش دهند تصریح کرد: باتوجه به آغاز مهاجرت پیش قراولان پرندگان مهاجر همه پاسگا‌های محیط بانی استان از آستارا تا چابکسر آماده باش هستند.

خوتکای پرسفید بدنی به طول ۳۷ سانتی متر و منقاری راست و گردنی باریکتر و چثه‌ای بزرگتر از خوتکای معمولی دارد، این پرنده همه ساله در پایان تابستان از مناطق سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر مهاجرت می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه