معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مطالبه گری گروه های جهادی:

نسبت به ورود سویه دلتا به گیلان هشدار داده بودیم/ به درخواست‌های ما مبنی بر بستن جاده‌های استان توجه نشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روزی ۱۰ تا ۱۲ هزار مورد آلودگی جدید به ویروس در استان داریم افزود: استان‌های شمالی مسافرپذیر است و ما نسبت به ورود سویه دلتا به گیلان هشدار داده بودیم اما به درخواست‌ها و هشدارهای ما مبنی بر بستن جاده‌های استان توجه نشد و مسئولین استان اختیار این کار را مربوط به سطح ملی دانستند.

نسبت به ورود سویه دلتا به گیلان هشدار داده بودیم/ به درخواست‌های ما مبنی بر بستن جاده‌های استان توجه نشد

به گزارش خبرنگار هشت دی، “انوش دهنادی مقدم” معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در جلسه مطالبه‌گری گروه‌های جهادی استان از وضعیت کنترل کرونا در گیلان با بیان اینکه روزی ۱۰ تا ۱۲ هزار مورد آلودگی جدید به ویروس در استان داریم افزود: استان‌های شمالی مسافرپذیر است و ما نسبت به ورود سویه دلتا به گیلان هشدار داده بودیم اما به درخواست‌ها و هشدارهای ما مبنی بر بستن جاده‌های استان توجه نشد و مسئولین استان اختیار این کار را مربوط به سطح ملی دانستند.

به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۱.۵ تخت بیمارستانی داریم؛ این عدد در استان‌های دیگر ۴ تخت است

دهنادی مقدم با بیان اینکه پیشنهاد مکتوب دادیم که مسافران تست پی سی آر ارائه دهند اما انجام نشد بیان کرد: به ازای هر هزار نفر، ۱.۵ تخت بیمارستانی داریم درحالی که این عدد در استان‌های دیگر حداقل ۴ تخت است.

وی با اشاره به اینکه چندین برابر ظرفیت گیلان بیمار داریم و تنها راه پیشگیری بود تصریح کرد: متاسفانه واکسیناسیون ملی انجام نشد، سانتر کرونا بیمارستان رازی است اما ساختار یک بیمارستان مدرن را ندارد.

“آبتین حیدرزاده” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در استان نداریم بیان کرد: توانایی تزریق ۸ هزار دوز واکسن در ساعت را داریم.

آنچه که گیلان را در واکسیناسیون محدود کرده، تعداد وا‌کسن است

حیدرزاده علت عدم تزریق واکسن به جمعیت مدنظر در گیلان را کمبود واکسن اعلام کرد و اظهار داشت: چیزی که گیلان را در واکسیناسیون محدود کرده، تعداد وا‌کسن است.

نیروهای جهادی افزایش سهمیه واکسن استان را مطالبه گری کنند

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی و مطالبه‌گران استان باید نسبت به افزایش سهمیه واکسن استان مطالبه گری کنند.

به گزارش هشت دی، گروه‌های جهادی استان گیلان نیز در این جلسه به بیان مشکلاتی که مردم و بیماران و همچنین نیروهای داوطلب در مراکز درمانی با آن رو به رو هستند پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه