شکارچیان آنلاین چالشی جدی برای کودکان/ جی پی اس موبایل ابزار جاسوسی است

رییس پلیس فتا گیلان با هشدار به جایگاه جی پی اس به عنوان ابزار جاسوسی موبایلی برای شکارچیان آنلاین، گفت: شکارچیان آنلاین چالشی جدی برای کودکان نابالغ است.

شکارچیان آنلاین چالشی جدی برای کودکان/ جی پی اس موبایل ابزار جاسوسی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «دیارباران»، سرهنگ ایرج محمد خانی در بررسی تهدیدات و مبارزه با آسیب های اجتماعی، گفت: با توجه به تحول فضای مجازی در ارتباط اجتماعی مردم در دنیا، نقض حریم خصوصی با خلق شبکه های اجتماعی بستر جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران و نشر اکاذیب از آسیب های شبکه های مجازی است.

شبکه های اجتماعی سرشار از حفره های خطرناک است

وی در ادامه این مطلب افزود: کاربران ایرانی بدون اطلاع از شرایط جاسوسی حاکم بر این فضا بدون اطلاع کافی اطلاعات شخصی خود را در این فضا منتشر می کنند و افشای رازهای زندگی کاربران بزرگ ترین دغدغه آنها محسوب می شود و در این راستا طبق آمارهایی که در دست داریم سوء استفاده های زیادی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا گیلان با تاکید بر اینکه شکارچیان آنلاین چالشی جدی برای کودکان نابالغ است، محتویات شبکه های اجتماعی را با ارائه آمار ۹۰ درصدی محتویایی غیر اخلاقی برشمرد و افزود: والدین در کاهش نا هنجاری های جامعه در این رابطه نقش مهمی را ایفا می کنند.

Gpsموبایل ابزار جاسوسی است

سرهنگ محمد خانی با هشدار به جایگاه gpsبه عنوان ابزار جاسوسی موبایلی برای شکارچیان آنلاین، آگاه سازی و آموزش همگانی و ارتقاء سطح بینش خانواده ها و متولیان آموزشی در سطوح تحصیلی، شناخت آسیب ها و مخاطرات این نرم افزار ها، حمایت از توانمندی های داخلی، تولید و ترویج نرم افزار های بومی و محلی را از عوامل مؤثر در برخورد با این پدیده ضد ارزشی دانست.

رئیس پلیس فتا شبکه های اجتماعی را سرشار از حفره ها و خلاء های امنیتی دانست و اضافه کرد: دختران و زنان بیشترین قربانیان در این راستا محسوب می شوند و در برخورد با این آسیب ها نیازمند به حمایت های دولتی هستیم.

محمد خانی در مورد وضعیت رسانه های بدون مجوز در گیلان و شهرستان رشت در دیدگاه پلیس فتا اظهار کرد: سایت های بدون مجوز باید در برابر نشر اکاذیب مسئولیت قبول کنند و پلیس فتای گیلان مشوق آنها برای ثبت در فهرست رسانه های مجازی دارای مجوز است.

سرهنگ خیرخواه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان نیز در این همایش پلیس با ارگانها و نهادهای گیلان، با بیان اینکه گسترش جوامع با افزایش جرایم و ناهنجاری هادر جامعه همراه بوده است، اظهار کرد: نهادهای مختلف باید به این حقیقت برسند که تولید امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه مردم در کنار سایر نهادها این وظیفه را بر عهده دارند.

احساس امنیت از خود امنیت ضروری تر است

وی با تاکید بر اینکه احساس امنیت از خود امنیت ضروری تر است، ادامه داد: نهاد های متولی امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایرین باید از طریق تعامل با پلیس گام های مؤثری در این رابطه بردارند و این همایش ها در راستای تحقق این موضوع برگزار می شود.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان بسترسازی اجرای طرح های مشترک و بهره مندی از توان دو طرفه، حفظ بسترسازی اجتماعی در جهت توسعه ظرفیت های مشارکت عمومی، نقش در حفظ بستر های اجتماعی، بیان انتظارات بین پلیس و سایر نهاد ها، شناسایی و زمینه سازی حذف موانع و مشکلات موجود در حوزه آسیب های اجتماعی را از اهداف این تعاملات برشمرد.

خیرخواه با اشاره به اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در تشریح ساختار شخصیتی پلیس، اقتدار، عزت، احساس مهربانی، خدمت به مردم، دقت و مراقبت و دفاع از ارزش های اسلامی و امانت داری را ابعاد مختلف شخصیتی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دانست.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان با بیان توقعات پلیس از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ادارات مختلف دولتی با ارائه آموزش همگانی در جهت کاهش ناهنجاری اجتماعی، ابراز کرد: ایجاد نمایشگاه های متعدد پیشگیری آسیب های اجتماعی، علمی و تخصصی با موضوعات مربوطه، تقویت برنامه های فرهنگی با بسترسازی در اجرای مناسبت های مختلف در نهاد های دولتی و غیر دولتی از توقعات نیروی انتظامی محسوب می شود.

خیرخواه سالم سازی دریا، تعطیلات نوروز، تابستان، چهارشنبه سوری و مشاوره و مددکاری اجتماعی با همکاری دوسویه را در فهرست برنامه های نیروی انتظامی در بحث کاهش ناهنجاری های جامعه قرار داد وتعاملات اطلاعات و تجربیات علمی و پیشگیرانه و نقش رسانه در نظم و امنیت عمومی محصول تعاملات ارگان ها و نهادهی مختلف با پلیس محسوب می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه