معاون درمانی علوم پزشکی گیلان:

بی توجهی شهروندان به رعایت پروتکل ها کنترل کرونا سخت می کند

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ادامه روند تصاعدی ابتلا و بستری های کرونایی در استان، گفت: بی توجهی شهروندان به رعایت پروتکل ها کنترل کرونا سخت می کند.

بی توجهی شهروندان به رعایت پروتکل ها کنترل کرونا سخت می کند

به گزارش ۸دی،انوش دهنادی مقدم با اشاره به بستری بیش از دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان، اظهار کرد: ۴۷۰ بیمار کرونایی نیز در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی با اشاره به وخامت حال ۳۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان، گفت: متأسفانه روند تصاعدی ابتلاء و بستری‌های در استان گیلان همچنان ادامه دارد.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان در ادامه سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را از مهم‌ترین عوامل افزایش بیماری در استان برشمرد و افزود: تا زمانی که به صورت جدی پروتکل‌ها رعایت نشود این بیمار غیر قابل کنترل خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیک کرونا دلتا در برخی از مناطق جهان حتی تا سه ماه نیز طول کشیده است، تأکید کرد: شهروندان گیلانی برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان باید به صورت جدی پروتکل‌ها را رعایت کنند.

دهنادی مقدم زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور، پرهیز از حضور در دورهمی ها، اماکن شلوغ و تجمعات را از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلاء و انتشار ویروس کرونا برشمرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه