نخستین برداشت مکانیزه برنج در رودبار

مدیر جهاد کشاورزی رودبار از اولین برداشت مکانیزه برنج از نوع رقم هاشمی درسطح ۸ هکتار از شالیزارهای روستای کوکنه بخش بلوکات خبر داد.

به گزارش ۸دی، مدیر جهاد کشاورزی رودبار اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان رودبار و کشت محصولاتی چون گندم، جو و کلزا، برداشت برنج در برخی از شالیزارهای شهرستان رودبار کمی، دیرتر از دیگر شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری بهینه از شالیزارهای رودبار از اهداف مهم جهاد کشاورزی است، افزود: شهرستان رودبار مستعد کشت و تولید انواع محصولات زراعی است و برنج از جمله محصولات مهمی بوده که در شهرستان در سطحی معادل سه هزار و ۳۷۵ هکتار به عنوان محصول اول کشت می‌شود.

سروش ابراهیمی با تاکید بر اینکه در سال جاری بیش از ۸۵ درصد کشت برنج در شهرستان به صورت مکانیزه صورت گرفته است، تصریح کرد: برداشت برنج به صورت مکانیزه علاوه بر کاهش سختی کار تا حد زیادی باعث کاهش ضایعات برنج می‌شود. این امر در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران را در پی دارد و پیش بینی می‌شود در کنار کشت مکانیزه و استفاده از ارقام اصلاح شده امسال شاهد تولید بیش از ۱۲ هزار تن شلتوک با میانگین عملکرد دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در مزارع شهرستان باشیم. پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار رودبار نیز در زمینه کشت برنج فعالیت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه