خسارت باران به شالیزارهای گیلان

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بررسی‌های صورت گرفته وقوع خسارت به شالیزارهای استان با توجه به بارش‌های چند روز اخیر قطعی است.

به گزارش ۸دی،ورود سامانه بارشی به گیلان منجر به خسارت به شالیزارهای گیلان شده و برای شالیکارانی که قصد برداشت دست رنج یکساله خود را داشتند مشکلاتی را ایجاد کرده است.

با بارش متداوم باران این نعمت الهی، بخشی از شالیزارهای استان دچار خمیدگی ساقه برنج شده داسنت به طوری بعضا امکان برداشت مکانیزه وجود نداشته و طبیعتا میزان برنج تولیدی به نصف خواهد رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هنوز میزان خسارت وارد شده به برخی از شالیزارها مشخص نشده و باید تا اتمام زمان بارش‌های باران و بررسی‌های به عمل آمده صبر کرد.

بنا بر اعلام مسعود الماسی شالیکاران باید بعد از اتمام زمان بارندگی هرچه سریعتر محصول خود را برداشت کنند تا در صورت ورود سامانه بارشی دیگر از افزایش خسارت جلوگیری شود.

یکی از شالیکاران گیلانی  در رشت می‌گوید بخش اعظمی از ۱۰ هکتار شالیزار خود با آسیب جدی و خمیدگی مواجه شده و این اراضی بیمه نیستند.

به گفته این کشاورز گیلانی، برداشت برنج بعد از بارش باران امکان ‌پذیر است ولی از مسؤولان انتظار داریم به دادن شالیکاران آسیب دیده برسند.

بر همین اساس و طبق گفته‌های معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بررسی‌های صورت گرفته وقوع خسارت به شالیزارهای استان با توجه به بارش‌های چند روز اخیر قطعی است.

صفار حمیدی می‌گوید تیم‌های کارشناسی بعد از وقوع بارش باران در نقاط مختلف استان حضور پیدا کرده‌اند تا از این‌ طریق میزان خسارت وارد شده به استان مشخص شود.

شرکت‌های خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی در تمامی شعب‌های استان فعال بوده ولی به دلیل شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات لازم به منظور جبران خسارت ورس شالیزارها تمهیداتی را باتوجه به شرایط کرونایی برای شالیکاران اندیشیده شده است تا شالیکاران از این‌طریق بتوانند وضعیت شالیزارهای شان را به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی گزارش دهند.

به گفته حمیدی شالیکارانی که محصول آنان با آسیب ورس و یا خوابیدگی مواجه شده است باید چهار روز قبل از برداشت محصول خود با یکی از شعب خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان تماس گرفته تا میزان خسارت وارد شده به آن‌ شالیزار مشخص شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه