بستری بیش از ۱۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان/ تنها ۳۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از هزار و ۳۰۰بیمار کرونایی در تخت‌های بیمارستان‌های کل استان گیلان بستری هستند و در شبانه‌روز گذشته هم ۳۰۰بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند.

بستری بیش از ۱۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان/ تنها ۳۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

به گزارش ۸دی،  «آبتین حیدرزاده»  شامگاه پنج‌شنبه( ۷ مرداد) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: بیش از هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در تخت‌های بیمارستان‌های کل استان گیلان بستری هستند و در شبانه‌روز گذشته هم ۳۰۰ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۳۰ بیمار کرونایی در وضعیت وخیم قرار داشته و منتظرند تا تخت‌های آی‌سی‌یو باز و در آنجا بستری شوند عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنم زدن ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

حیدرزاده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه گیلان در کل کشور و در بین تمام استان‌ها از حیث ماسک زدن در رده بسیار پائینی قرار دارد که بدون شک این موضوع چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۳۵ درصد از مردم گیلان از ماسک استفاده می‌کنند ابراز داشت: در شبانه روز گذشته نزدیک به ۲ هزار نفر بیمار کرونایی در سطح استان گیلان به شکل سرپایی درمان شدند و به طور کلی شرایط در این بخش هم رضایت بخش نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرهیز از شرکت در دورهمی‌ها و عدم مسافرت و مسافرت پذیری را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم از نشست و برخاست با مسافرانی که به گیلان وارد می‌شوند باید خودداری کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه