مشارکت قرارگاه خاتم سپاه در تکمیل راه آهن رشت – آستارا

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه راه آهن رشت – آستارا مکمل راه آهن گیلان برای قرار گرفتن در کریدور بین المللی خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هرچه زودتر شاهد پیگیری و تکمیل با سرعت این قطعه مهم باشیم.

مشارکت قرارگاه خاتم سپاه در تکمیل راه آهن رشت – آستارا

به گزارش ۸دی، محمدباقر نوبخت در آیین انعقاد قرارداد همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) که با محوریت توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات این قرارداد، اظهار کرد: به دنبال احداث بیمارستان و مجتمع دانشگاهی در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان هستیم.

وی بیمارستان پورسینای رشت را یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی استان دانست و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت عمرانی قرارگاه خاتم می توانیم اقدام به توسعه و تکمیل ظرفیت های بیمارستانی استان کنیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به جایگزینی یک مرکز آموزشی و درمانی ۳۵۰ تختخوابی با بیمارستان پورسینا، تاکید کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سایت لاکان رشت احداث می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، راه آهن گیلان را یکی از پیش نیازهای توسعه اقتصادی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد پیشرفت مناسب راه آهن رشت – بندرکاسپین هستیم و طی ماه های آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه راه آهن رشت – آستارا مکمل راه آهن گیلان برای قرار گرفتن در کریدور بین المللی خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هرچه زودتر شاهد پیگیری و تکمیل با سرعت این قطعه مهم باشیم؛ البته جمهوری آذربایجان به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ملت ایران از اجرای این طرح سرباز زده و لذا جبران آن با ظرفیت‌های سازندگی سپاه در دستور کار قرار دارد.

نوبخت، همچنین به مشارکت قرارگاه خانم در احداث یکی از سدهای مخزنی استان اشاره کرد و گفت: سد پلرود باید آماده آبگیری و بهره برداری شود تا مردم منطقه از ثمرات آن استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه