معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

عملیات ساخت راه آهن رشت – آستارا از آذر ماه آغاز می‌شود

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از امضای موافقت نامه قرارداد اجرای طرح راه آهن رشت – آستارا بین شرکت‌های معرفی شده ایران و روسیه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت این خط ریلی از ابتدای سال ۲۰۲۴ (اوایل آذر ماه) آغاز شود.

عملیات ساخت راه آهن رشت – آستارا از آذر ماه آغاز می‌شود

به گزارش هشت‌دی شهریار افندی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران ازامضای موافقت نامه قرارداد اجرای طرح راه آهن رشت – آستارا خبر داد و گفت: این موافقت نامه بین شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های ایران و کاسپین سرویس روسیه به امضا رسید.
وی افزود: طرح راه آهن رشت – آستارا یکی از طرح‌های مهم راهگذر شمال جنوب به طول حدود ۱۶۲ کیلومتر با حدود ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر پل و تونل از لحاظ سازه‌ای هم مهم است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این موافقت نامه قرارداد اجرایی مدت و زمان طرح مشخص شده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت طرح از ابتدای سال ۲۰۲۴ (اوایل آذر ماه) آغاز شود و مدت زمان ساخت را حداکثر بین ۳ تا ۴ سال تخمین زده‌ایم.
افندی‌زاده درباره میزان اعتبار برآورد شده برای اجرای طرح رشت- آستارا یکی از طرح‌های مهم راهگذر شمال جنوب افزود: حداکثر مبلغ این طرح یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو خواهد بود که شامل هزینه ساخت و ناوگان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه