مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبرداد؛

افزایش ۱۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند گفت:‌ میزان پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی از اسفند ۹۸ تا فروردین امسال حدود ۱۶۷ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش ۱۶۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش ۸دی،علی حسین‌نژاد شامگاه (سه‌شنبه، ۲۲ تیر) در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی دخل و خرجی است به این معنی که حق بیمه را دریافت و متناسب با آن مستمری پرداخت می‌کند از طرفی تامین اجتماعی از بسیاری دستگاه‌ها، کارگاه‌ها و خصوصا دولت طلبکار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی است عنوان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، بخشودگی جرایم، نسخه الکترونیک، حذف دفاتر درمانی و خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی از جمله اقدامات مهمی محسوب می‌شود که توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه دولت بابت دیونی که به تامین اجتماعی داشت ۳۲ هزار میلیارد تومان را به این سازمان اختصاص داده و مرحله نخست متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد افزود: به علت فاصله‌ای که بین مزایا و حقوق بازنشستگی صندوق کشوری وجود داشت این اقدام تامین اجتماعی آنقدر پررنگ نشد اما افزایش خوبی داشت.

وی اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۰ با افزایش ضریب حقوقی و متناسب‌سازی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: افرادی که حداقل بگیر بودند در اسفند ۹۸ معادل یک میلیون و ۶۱۱ هزار تومان حقوق می‌گرفتند و در اسفند ۹۹ این مبلغ به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در فروردین امسال به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای افراد ۳۰ سابقه رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان از پرداخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به افرادی که ۲۰ سال سابقه داشتند سخن گفت و اذعان کرد: بر اساس اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداختی به این دسته از بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

حسین‌نژاد بدهی‌هایی که سازمان‌ها و دولت به عنوان بزرگ‌ترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی دارند را بسیار قابل توجه خواند و اضافه کرد: در طول ۱۴ ماه یعنی از اسفند ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰ شاهد رشد ۱۶۷ درصدی در پرداخت به بازنشستگان تامین اجتماعی بودیم که به لحاظ عدد و رقم بسیار خوب است اما شیرینی این افزایش متاسفانه به دلیل تورمی که وجود داشت، کمرنگ شد.

وی با بیان اینکه به علت تورم بسیار شدیدی که در کشور رخ داد این میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جوابگو نیست یادآور شد: البته باید توجه داشت که بر اساس محاسبات ما میانگین پرداختی بیمه شدگان معیار برقراری مستمری است یعنی بر اساس حق بیمه‌ای که دریافت شده این پرداختی انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان افزایش دو برابری حق مسکن از ۷۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ و وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از سقف پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان را متذکر شد و اظهار داشت: برای تسهیلات قرض‌الحسنه هم معادل پنج هزار و ۲۰۶ سهمیه به استان گیلان اختصاص پیدا کرده است.

حسین‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در تجمیع حقوق بازنشستگان چه اصلاحاتی انجام شده است هم تصریح کرد: وزارت کار یک حداقلی را مشخص می‌کند اما در خصوص سوابق به روز است به این معنی که کارفرما لیست کارگرانش را ۲۰ روز و ۳۰ روز به تامین اجتماعی پرداخت و تامین اجتماعی هم آن روزها را ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از متناسب‌سازی مرداد ۹۹ و اعتراضاتی که پس از آن وجود داشت کانون عالی بازنشستگان با مدیران عالی سازمان تامین اجتماعی به توافقاتی رسیدند خاطرنشان کرد: بر اساس این توافقات تمام سوابق ارفاقی و سخت و زیان‌آور مثل سوابق عادی محاسبه و مبالغ آن هم به مشمولان پرداخت شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه