افزایش مهارت مشارکت‌های اقتصادی از راهکارهای کاهش طلاق در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: یکی از راهکارهای کاهش طلاق در گیلان افزایش مهارت مشارکت‌های اقتصادی خانواده‌ها است.

افزایش مهارت مشارکت‌های اقتصادی از راهکارهای کاهش طلاق در گیلان

به گزارش ۸دی،سیامک حیدری  با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌هایی است که آمار طلاق در آن چندان خوشایند نیست، هرچند که نسبت به بعضی از استان های کشور از آمار طلاق پایین‌تری برخوردار است، اظهار کرد: راهکارهای مختلفی وجود دارد که با پرداختن به آنها می‌توان تا حدی از بروز طلاق در بین زوجین جلوگیری کرد و یکی از این راهکارهای مهم مهارت مشارکت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه زنان در گیلان از مشارکت اقتصادی خوبی در جامعه برخوردار هستند، گفت: گیلان از جمله استان‌هایی در کشور است که بستر فعالیت اقتصادی برای زنان از بسیاری از دیگر استان‌ها مهیاتر است و این امر موجب شده که کیفیت خانوادگی بسیاری از خانواده‌ها برای تامین معیشت هزینه خانوار بالا برود و تحقق این امر مهم به دلیل وجود زنانی است که با کسب درآمد و برعهده گرفتن برخی از هزینه‌های خانه، باری از مشکلات اقتصادی را کم می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از زنان شاغل علاوه بر کار در بیرون از خانه سعی می‌کنند در خانه نیز کارها منزل را انجام دهند تا هزینه‌های بیشتری از جمله خرید غذا از بیرون یا بکارگیری نیروی خدماتی برای نظافت خانه و… بر هزینه خانوار تحمیل نشود، ادامه داد: این چنین بانوانی با مشارکت‌های اقتصادی بنیان خانه و خانواده را مستحکم می کنند ولی در مقابل نیز زنانی هم هستند که حاضر به خرج کردن درآمد خود در خانه نیستند و علاوه براین به دلیل عدم حضور در خانه در ساعات کار، هزینه‌های دیگری نیز به خانه اضافه می کنند و این امر در نهایت موجب دلخوری همسران شان می‌شود و گاهی مشاهده می‌شود که مساله طلاق را در خانه مطرح کنند این در حالیست که با آموزش مهارت مشارکت‌های اقتصادی می‌توان تا حدود زیادی از بروز چنین مشکلی پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: آموزش مشارکت اقتصادی علاوه بر زنان برای مردان نیز بسیار مهم است و مردانی که همسرانشان شاغل هستند و در بیرون از خانه کار می‌کنند و به این ترتیب تامین برخی از نیازهای خانه را برعهده می‌گیرند، لازم است در هنگام خریدهای کلان مانند خانه و ماشین و… مشارکت زنان را در مالکیت این اموال در نظر بگیرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: رعایت اعتدال در بخش اقتصادی خانواده‌ها بسیار مهم است و توجه به آن موجب می‌شود که زوج‌ها زندگی بهتری در کنار یکدیگر سپری کنند.

وی افزود: از دیرباز زنان گیلانی در روستاها با حضور پررنگی که در تولید و فروش محصولات کشاورزی در بازارهای هفتگی داشتند، نقش محوری در اقتصاد خانه‌ها ایفا می کردند و این امر موجب شده است که از نظر فرهنگی زنان گیلان مشارکت‌های اقتصادی را نسل به نسل آموزش بینند و امروز با توجه به مقتضیات زمان باید آموزش‌های نوین را با این فرهنگ غنی آمیخته کنیم.

حیدری تصریح کرد: آموزش مهارت‌های مشارکت اقتصادی به خانواده های گیلانی کمک می‌کند که فرزندآوری بیشتری داشته باشند و جمعیت استان را که در حال حاضر از پیرترین استان های کشور محسوب می‌شود را رو به جوانی ببرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه