وضعیت نارنجی کرونایی در ۳ شهرستان گیلان

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز “سه شنبه”به روز رسانی شد، رنگ نارنجی کرونایی به یکی دیگر از شهرستان های گیلان برگشت و هم اکنون شهرستان های آستارا، رودبار و ماسال در رنگ بندی کرونایی نارنجی هستند.

وضعیت نارنجی کرونایی در ۳ شهرستان گیلان

به گزارش ۸دی، طبق گزارش امروز سه‌شنبه نرم افزار ماسک شهرستان ماسال از وضعیت زرد کرونایی خارج و نارنجی شد، به این ترتیب شهرستان های آستارا، رودبار و ماسال در رنگ بندی کرونایی نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۵ به ۱۴ شهرستان کاهش یافت.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون در گیلان با فراز و نشیب هایی همراه بود، تجربه این مدت نشان داده که هر زمان مردم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی می گیرند این بیماری کاهش و هر زمان که عادی انگاری می کنند آمار بستری و مبتلایان سرپایی کرونا سیر صعودی پیدا کرده است.

کارشناسان بهداشتی حساسیت و جدیت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را در کاهش آمار بستری ها و سرپایی های روزانه مبتلا به کرونا بسیار مهم می دانند و همواره خواستار تداوم مراعات توصیه های بهداشتی هستند.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با این ویروس شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه