رئیس سازمان چای کشور :

۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است

جهانساز گفت: از اول فصل بهره برداری تا کنون بالغ بر ۵۸ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است که تاکنون ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است

به گزارش ۸دی،حبیب جهانساز  در حاشیه بازدید از کارخانه چایسازی لیل اطاقور از لنگرود گفت: چند روزی است که چین دوم برگ سبز چای از باغات چای استان های گیلان و مازندران شروع شده است.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه از اول فصل بهره برداری تا کنون بالغ بر ۵۸ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران استان گیلان و مازندران خریداری شده است، تصریح کرد: این میزان برگ سبز چای خریداری شده به ارزش ۳۷۱ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰۱ میلیارد تومان ( ۸۰ درصد ) از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز ادامه داد: دولت ۲۵ درصد سهم خود را صد درصد پرداخت کرده است و کارخانجات نیز بالغ بر ۷۰ درصد سهم خود را پرداخت کردند که میزان پرداختی ها نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برگ سبز چای تا امروز ۶ درصد افزایش تولید داشته است، اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک تولید شده است که پیش بینی می شود در چین دوم ۵۰ هزار تن برگ سبز تولید شود.

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه چین دوم با توجه به اقلیم خشک و عدم بارش ها با حساسیت بیشتری برخوردار است، اذعان کرد: انتظار داریم چایکاران به موقع ورود و برگ سبز چای را برداشت کنند و چایکارانی که عملیات بهزراعی را انجام دادند به مراتب میزان برداشت در کمیت و کیفیت را به خوبی حس می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه