رستم قاسمی در رشت:

“رئیسی” حرکت ریل اقتصاد کشور را به نفع محرومان تغییر می‌دهد

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه “رئیسی” حرکت ریل اقتصاد کشور را به نفع محرومان تغییر می‌دهد گفت: دولت آینده با مشکلات فراوانی مواجه است زیرا دولت فعلی بودجه آینده کشور را پیش خور کرده است اما می‌توان از این گلوگاه های سخت عبور کرد.

“رئیسی” حرکت ریل اقتصاد کشور را به نفع محرومان تغییر می‌دهد

به گزارش خبرنگار هشت دی، “رستم قاسمی” عصر سه شنبه در همایش «همه می‌آییم» در رشت با بیان اینکه ایران بزرگ توانمندی‌های فراوان، نعمات خداوندی و استعدادهای بی‌نظیری دارد اما مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند اظهار کرد: بعد از انقلاب دشمن با تمام توان برای نابودی نهال انقلاب گام برداشت و از هیچ اقدامی نظیر جنگ یا تحریم اقتصادی دریغ نکرد اما در همان دوران سخت موفقیت‌های زیادی در کشور رقم خورد.

وزیر اسبق نفت با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی برای اولین بار در تاریخ کشور حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم بیان کرد: عده‌ای در دوران جنگ که هم اکنون در قوه مجریه نیز حضور دارند، معتقد بودند که نمی‌توان کشور را بدون حضور خارجی‌ها اداره کرد و جدالی بین کسانی که به «می‌توانیم» معتقد بودند و کسانی که معتقد بودند «نمی‌شود» در گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال‌های انقلاب هزاران طرح توسط فرزندان این کشور و بدون حضور شرکت‌های خارجی انجام شد خاطرنشان کرد: این اقدامات توسط کسانی شکل گرفت که باور کردند در کشور توانمندی لازم برای خودکفایی وجود دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به ساخت سدهای بزرگ در کشور پس از انقلاب گفت: طرح‌های آبرسانی، بنادر بزرگ و بزرگراه‌ها بدون حضور حتی یک شرکت خارجی ساخته شد و زیرساخت‌های عظیمی را در کشور ایجاد کردیم.

قاسمی با بیان اینکه مردم امروز حق دارند از وضعیت اقتصادی کشور گله‌مند باشند ادامه داد: در مقطعی در سال ۹۰ تا ۹۱ در اوج تحریم‌ها و در شرایطی که دشمن انتظار داشت کشور دچار فلج اقتصادی شود با باور به توان داخلی توانستیم به پیشرفت‌های زیادی دست یابیم.

وزیر اسبق نفت خودکفایی در صنعت نفت را یکی از دستاوردهای کشور در اوج تحریم ها عنوان کرد و افزود: در اوج تحریم‌های اقتصادی چهار میلیون مسکن مهر در کشور ساخته شد لذا اعتقاد به توانمندی داخلی باعث می‌شود که از این گلوگاه سخت فعلی عبور کنیم.

جدال با ناکارآمدی در ایران؛ نیازمند تغییرات در شیوه مدیریت کشور هستیم

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییرات در شیوه مدیریت کشور هستیم اظهار کرد: ایران باهوش ترین منابع انسانی را دارد و ثروتمندترین کشور است و جدال فعلی در آن، همان جدال ناکارآمدی است.

این فعال سیاسی ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق ناشی از مشکلات اقتصادی است لذا باید با اعتقاد به توانمندی داخلی و برداشتن فاصله طبقاتی و برخورد با مفسدان اقتصادی و داشتن تفکر نوکری برای مردم، این مشکلات را رفع کرد.

قاسمی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی حرکت ریل اقتصاد کشور را به نفع محرومان تغییر می‌دهد خاطرنشان کرد: دولت آینده با مشکلات فراوانی مواجه است زیرا دولت فعلی بودجه آینده کشور را پیش خور کرده است اما می‌توان از این گلوگاه های سخت عبور کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه