اعتبار پروانه ناشران گیلان تمدید شد

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: تاریخ اعتبار پروانه ناشران استان تا پایان سال تمدید شده است.

اعتبار پروانه ناشران گیلان تمدید شد

به گزارش ۸دی،حسین ابراهیمیان  افزود: این اقدام با توجه به شیوع بیماری کرونا و در پی موافقت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشرانی اتخاذ شده است که تاریخ اعتبار پروانه‏ آنها از اسفندماه سال گذشته منقضی شده بود.
وی اظهار داشت: تمامی پروانه ‏های ناشرانی که از اسفند سال گذشته به این سو منقضی شده است تا پایان سال جاری دارای اعتبار است.
ابراهیمیان به ناشران توصیه کرد: از مراجعه حضوری بمنظور پیگیری تمدید پروانه نشر تا پایان امسال خودداری کنند؛ تمدید پروانه نشرها در سامانه http://Ketab.samandehi.ir تا پایان سال جاری اعمال خواهد شد.
معاون فرهنگی و امور رسانه گیلان یادآور شد: هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است؛ این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافت.
ابراهیمیان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۲۰ عنوان کتاب تالیف و ۳۱۵ عنوان ترجمه است، اظهار داشت: سه هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب از این تعداد چاپ نخست بوده است.
وی ادامه داد: ۹۸۵ مؤلف شامل ۳۹۶ زن و ۵۸۹ مرد در استان فعالیت دارند که نسبت به سال ۹۲ تقریبا سه برابر شده اند.
هم اکنون ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ ناشر در سال گذشته فعال بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه