ذوالنور در رشت:

مهمترین قفل مذاکرات وین به رسمیت شناختن اسرائیل است/ افشای اسامی کاسبان تحریم برای دولت خودزنی است/ دیپلماسی التماس دولت به دشمن فرصت شرط گذاری داد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور و حامیان وی غیرشفاف با مردم سخن می‌گویند گفت: اگر این جریان بخواهند بگویند کاسب تحریم کیست درواقع به نوعی خودزنی می‌کنند.

مهمترین قفل مذاکرات وین به رسمیت شناختن اسرائیل است/ افشای اسامی کاسبان تحریم برای دولت خودزنی است/ دیپلماسی التماس دولت به دشمن فرصت شرط گذاری داد

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام “مجتبی ذوالنور” شامگاه شنبه در همایش مردمی مشارکت حداکثری، امنیت، معیشت، اقتدار با بیان اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب فردی که بتواند کشور را از این وضعیت عبور دهد در انتخابات پیش رو اهمیت دارد گفت: تعطیلی کارخانجات و بیکاری دو مصیبتی است که با بی کفایتی، دوری از ارزش‌های انقلاب و زیر پا گذاشتن مدیریت جهادی برای کشور رقم خورده است‌.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عده‌ای به دنبال القاء ناکارآمدی نظام هستند افزود: اگر چه امروز مشکل داریم اما نسبت به قبل از انقلاب رشد محیرالعقولی داشتیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: میزان رشد کشور کم نبوده اما نسبت به شان مردم و آرمان‌های انقلاب راه طولانی در پیش داریم لذا نه می‌شود گذشته را نادیده گرفت و نه منکر مشکلات شد.

ذوالنور با بیان اینکه امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی وابسته به قدرت‌های دیگر است اضافه کرد: به قدرتی تبدیل شده‌ایم که استکبار نه تنها توان تهدید ما را ندارد بلکه به تهدیدی علیه او تبدیل شده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به ریشه مشکلات گفت: رئیس جمهور باید صادق باشد و بگوید چه کسانی از تحریم نفع می‌برند و کاسب تحریم هستند اما نمی‌گوید زیرا دورویی به دکان و کاسبی تبدیل شده و می‌توانند با آن دیگران را تخریب کنند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و حامیان وی غیرشفاف با مردم سخن می‌گویند افزود: اگر این جریان بخواهند بگویند کاسب تحریم کیست درواقع به نوعی خودزنی می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مذاکرات، تحریم اضافه برای کشور به بار آورده است بیان کرد: کنوانسیون‌های اف ای تی اف بر چهار حرف استوار است که به معنای شفاف شدن تمامی مراحل تجارت است و سوال ما این بود که اگر این را بپذیریم بهانه دیگری برای ما نیاورند اما کسی به این سوال و درخواست پاسخ نداد.

ذوالنور ادامه داد: می‌خواهند کاری کنند مردم از نظام دست بردارند و رهبری مجبور به پذیرش برجام موشکی و نظامی شود؛ تنها دولتی که با اجازه رهبری با آمریکا مذاکره کرد همین دولت بود اما هیچ دستاوردی نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشور را نمی‌توان با آنارشیست و دیکتاتوری اداره کرد بیان داشت: اداره کشور باید طبق قانون باشد اما رئیس جمهور با پالس سازش و تسلیم و دیپلماسی التماس باعث شد دشمن بهانه گیری کند و برای ما شرط بگذارد.

برخی به اسم مردم سالاری، مردم سواری کردند

وی با اشاره به اظهارات همتی مبنی بر ارسال پیامک کشف حجاب برای دختران گفت: این کار بازی با احساسات و به اسم مردم سالاری، مردم سواری کردن است؛ کسانی در این مناظرات نظام را از ریشه مورد هدف قرار می‌دهند زیرا دلسوز این نظام نیستند و هزینه‌ای برای آن نداده‌اند.

ذوالنور دلیل قفل شدن مذاکرات وین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مهمترین قفل مذاکرات وین این است که طرف غربی می‌گوید بندی بگنجانید که جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه با آمریکا و اروپا همکاری خواهد کرد و این یعنی مقاومت تعطیل شود و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه