آستارا و اردبیل به لحاظ فرهنگی و تاریخی آوازه‌ای دیرینه دارند

فرماندهی انتظامی استان های گیلان و اردبیل با  محکومیت درگیری‌ها و اقدامات و فحاشی‌های اخیر صورت گرفته در فضای مجازی و حقیقی این موضوع را به دور از شأن اجتماعی و تاریخی مردمان با فرهنگ آستارا و اردبیل دانسته و عده‌ای معلوم الحال که قصد شعله‌ور کردن این اختلافات و از بین بردن صمیمیت و روابط خوب بین مردم این دو شهر را دارند، تذکر و هشدار جدی می‌دهد.

آستارا و اردبیل به لحاظ فرهنگی و تاریخی آوازه‌ای دیرینه دارند

به گزارش هشت دی، فرماندهان انتظامی گیلان و اردبیل در پی حوادث اخیر ، بیانیه مشترکی مبنی بر لزوم حفظ اخوت و دوستی بین مردم آستارا و اردبیل بیانیه صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است:
آستارا و اردبیل به لحاظ فرهنگ و تاریخ ، آوازه‌ای دیرینه داشته و اهالی فهیم ، ولایی و انقلابی این ۲ دیار از ایران اسلامی سرافراز ، پیمان اخوت ، همدلی ، محبت و صمیمت دارند و ثابت کرده‌اند که در طول ادوار تاریخ ، همواره در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده و با اتحاد ، مودت و برادری مشکلات را حل و فصل کرده‌اند.

مردم آستارا و اردبیل پیوندهای قومی و زبانی و خویشاوندی دارند و برای یکدیگر ارزش و احترام فراوانی قائل هستند و اختلافات پیش آمده به هیچ عنوان شایسته مردمان این دو دیار نیست.

بسیاری از مردم این دو شهر برای کار ، تحصیل ، خدمات درمانی و تفریح به شهرهای همدیگر رفت و آمد می‌کنند و در طول سالیان گذشته به صورت محبت آمیز و شایسته هر ایرانی ، در کنار هم زندگی کرده‌اند.

فرماندهی انتظامی استان اردبیل و گیلان با  محکومیت درگیری‌ها و اقدامات و فحاشی‌های اخیر صورت گرفته در فضای مجازی و حقیقی این موضوع را به دور از شأن اجتماعی و تاریخی مردمان با فرهنگ آستارا و اردبیل دانسته و عده‌ای معلوم الحال که قصد شعله‌ور کردن این اختلافات و از بین بردن صمیمیت و روابط خوب بین مردم این دو شهر را دارند ، تذکر و هشدار جدی می‌دهد.

پلیس تأکید بر آرامش و آسایش فردی و اجتماعی داشته و دغدغه‌ای جزء امنیت و آرامش و رفاه شهروندان ، مسافران و هموطنان عزیز ندارد و مسئولانه و متعهدانه در سنگر تأمین ، حفظ و توسعه امینت و آرامش ایفای نقش خواهد کرد که این مهم با تعامل ، همدلی ، هم‌‌افزایی و ارتباط صمیمی فی ما‌بین فرماندهی انتظامی استان اردبیل و گیلان انجام خواهد شد.

بدیهی است پلیس با هماهنگی مقام محترم قضائی در قبال هرگونه رفتار مجرمانه و مخل امنیت و آرامش فردی و عمومی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعم از تجمع ، ایجاد مزاحمت ، اخلال در تردد خودرویی و فراخوان‌های غیرقانونی ، اقدام لازم معمول و با مسببان و محرکان با برخورداری از اقتدار قانونی به شدت برخورد خواهد کرد.

در پایان این بیانیه بر این موضوع مهم که امنیت و آرامش مردم خط  قرمز پلیس است ، به پرهیز از هرگونه رفتار احساسی و هیجانی تأکید می‌گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
به جای این شوآف ها صدور بیانیه ،کمی بفکر پیشگیری می بودید آن‌اتفاقات زشت که دقبقا احساس امنیت عینی و ذهنی شهروندان را نشانه رفته اتفاق نمی افتاد. اتفاقات چند روز اخیر در آستارا مشخص نمود که پلیس بعنوان ناظم اجتماعی هیچ برنامه و راهبردی از منظر پیشگری اجتماعی (قبل و حین اتفاق)ندارد.ضمن آنکه اگر کمی اهل تحلیل باشید متوجه می شوید که خاستگاه این اتفاق بی ارتباط با مسائل ارمنستان ، آذربایجان و ترکیه نیست. حالا هی بیانیه صادر کنید.....
در حاشیه