شهر فومن ۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار فومن گفت: مساحت این شهر ۷۰۷ هکتار است که حدود ۴۰ هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد.

شهر فومن ۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش ۸دی،رضا محمدی  اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ای که سال گذشته توسط مشاور تهیه شده و به تأیید وزارت مسکن و شهرسازی رسیده است، ۴۰ هکتار از مساحت شهر فومن در بافت فرسوده قرار دارد.

وی افزود: بافت فرسوده فومن در هسته مرکزی شهر قرار دارد که شامل بخشی از خیابان‌های امام خمینی (ره)، فلسطین و شهید بهشتی، ضلع غربی خیابان انتظام، شهدا، بازار قدیمی فومن، ضلع شرقی خیابان مولوی، بخشی از خیابان فلسطین است که طرح‌های بازآفرینی شهری باید در این مناطق برنامه‌ریزی و اجرا شود.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: در سال جاری در طرح بازآفرینی شهر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب اوراق اسناد خزانه سال ۱۴۰۲ برای تهیه قیر به شهرداری این شهر اختصاص یافت و حدود دو هزار متر مربع از مناطق بافت فرسوده شامل کوچه‌های دکتر فرخ و شهدا در خیابان شهدا و کوچه‌های نصر اول و دوم در خیابان امام خمینی (ره) به زودی آسفالت خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت در گذشته بر اساس مصوبه هیئت وزیران به شهروندانی که در بافت فرسوده ساخت و ساز می‌کردند در بخش انشعابات آب، برق و گاز تخفیف یا معافیت‌هایی را در پرداخت هزینه‌ها اعطا می‌کرد، اما متأسفانه در حال حاضر این امتیازات وجود ندارد.

وی افزود: اعطای امتیازاتی همچون تخفیفات و معافیت‌ها در پرداخت انشعابات آب، برق و گاز از سوی دولت، شهروندان بیشتری را برای نوسازی در بافت فرسوده ترغیب می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: شهروندانی که در بافت فرسوده شهر اقدام به ساخت و ساز کنند از پرداخت ۵۰ درصد عوارض شهرداری معاف هستند و برای دریافت تسهیلات ویژه وام بانکی به بانک معرفی می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه