استاندار گیلان:

همه ارکان جامعه در صیانت از حریم عفت عمومی و گسترش امنیت اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

استاندار گیلان گفت: صیانت از حریم عفت عمومی و گسترش امنیت اجتماعی به تنهایی وظیفه یک دستگاه یا نهاد نیست و باید همه ارکان جامعه در این خصوص تلاش کنند.

همه ارکان جامعه در صیانت از حریم عفت عمومی و گسترش امنیت اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
به گزارش ۸دی،ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان که با حضور مهدی رضائیان دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، کلام وحی و سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام و در سرزمین ما بر پایه قانون اساسی و منویات رهبر فقید انقلاب اسلامی و نیز مقام معظم رهبری، از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.
وی به پیوند عفاف و حجاب با آداب و فرهنگ ایرانیان اشاره و اضافه کرد: با این پیشینه و پیوند با فرهنگ دینی می توان براساس رهنمودهای رهبری و برنامه های اجرایی دولت، منطبق با سند ملی عفاف و حجاب که برگرفته از تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اقدامات موثری انجام داد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت پرورش فضائل اخلاقی در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته، دستگاه های اجرایی با همت و تلاش ، توفیقات خوبی در حوزه عفاف و حجاب به دست آورده اند.
زارع با تأکید براینکه فرهنگ عفاف و حجاب باید در بطن جامعه قابل مشاهده باشد ، گفت: صیانت از حریم عفت عمومی و گسترش امنیت اجتماعی به تنهایی وظیفه یک دستگاه نیست و همه ارکان جامعه باید در این خصوص تلاش کنند.
استاندار گیلان با بیان اینکه اقدامات ایجابی، نظارتی و سلبی در کنار هم اثرگذار خواهند بود، ادامه داد: اقدامات فرهنگی، اقناعی و ایجابی توسط دانشگاه ها، آموزش و پرورش، دستگاه های فرهنگی، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های مرجع می توانند در افکار عمومی اثربخش باشند.
وی با تأکید بر انجام اقدامات اجرایی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: پژوهش های اثرگذار متناسب با شرایط بومی هر استان و نیز معیارهای فردی، اجتماعی و پایداری کانون گرم خانواده؛ می تواند منجر به اثرات مثبتی در جامعه شود.
 زارع بر لزوم پیگیری جذب منابع اعتباری حوزه فرهنگی و اجتماعی مرتبط با عفاف و حجاب تأکید و تصریح کرد: دشمنان مردم و نظام اسلامی ایران با استفاده از فضای مجازی در فروپاشی فرهنگ اسلامی-ایرانی کمر همت بسته‌اند اما با انجام برنامه ریزی های لازم میتوان از این بستر ، محتواهای فاخر درجهت آگاهی بخشی تولید کرد.
وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از سازمان های مردم نهاد، اتحادیه ها، اصناف و نیز دستگاه های صدور مجوز برای شناسایی مجموعه های بدون مجوز تأکید و اضافه کرد: حداکثر ظرف مدت سه ماه بایستی نسبت به شناسنامه دار کردن مجموعه های بدون مجوز و نیز ساماندهی صفحات مجازی اقدام کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه