افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال در گیلان/ تجهیز پایگاه های امداد و نجات گیلان ضروری است

۲۳۰ خانه هلال امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گیلان افتتاح شد.

افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال در گیلان/ تجهیز پایگاه های امداد و نجات گیلان ضروری است
به گزارش ۸دی،ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح همزمان ۲۳۰ خانه هلال گیلان که با حضور دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و ارتباط تصویری با فرمانداران استان برگزار شد؛ این مجموعه را یکی از کانون‌های مهم امیدآفرینی دانست و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از بزرگترین ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به مردم محسوب می شود چراکه از سرمایه بزرگ اجتماعی و اعتماد بالای عمومی برخوردار است.
 وی با بیان اینکه هلال احمر در تمام ایام سال به ویژه در مواقع سختی و مشکلات، برای مردم، چشم امید و پیام‌آور مهربانی بوده، گفت: با توجه به اینکه گیلان جزء پنج استان حادثه خیز کشور محسوب می‌شود، نیروهای آموزش دیده این نهاد مردمی در همه صحنه‌ها به ویژه در وقوع سیلاب، فعالانه درخشیده اند و پشتوانه خوبی برای نجات انسان‌ها هستند.
استاندار گیلان به بازدید اخیر خود از بخش امداد و نجات هلال احمر استان اشاره و با تأکید بر لزوم تقویت تجهیزات و امکانات افزود: هلال‌احمر در این شرایط باید دارای آمادگی کامل باشد تا در صورت بروز حادثه، بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین امدادرسانی را انجام دهد.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود همه محدودیت‌ها، حمایت‌های قابل توجهی از هلال احمر در راستای تجهیز این جمعیت به اورژانس هوایی، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و تأسیس خانه های هلال کرده است.
استاندار گیلان به ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی با الگوهای بدیع همچون خانه هلال با استفاده از نیروهای مردمی آموزش‌دیده اشاره کرد و گفت: گیلان با برخورداری از ۴۲۵ خانه هلال، رتبه برتر کشوری را داراست.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برای آموزش همگانی نیز تأکید کرد و افزود: آموزش بهداشت و خدمات امدادی، سازماندهی و کسب مهارت‌های اجتماعی جمعیت هلال احمر می‌تواند به ارتقاء توانمندی‌های جوانان و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت آنان در جامعه منجر شود و گیلان، مصداق بارز این حوزه است.
زارع به همگامی جمعیت هلال احمر با دیگر نهادهای مردمی و جهادی همچون بسیج و سازمان های مردم نهاد در دوران شیوع کرونا از جمله اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در استمرار روند مدیریت بیماری کووید ۱۹ برای واکسیناسیون عمومی براساس سند ملی نیازمند همکاری مضاعف مجموعه هلال‌احمر با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیروی انسانی هستیم.
وی با اشاره به آثار فراوان عضویت جوانان کشور در این مجموعه مردمی گفت: وقتی جوان‌ها به صحنه کمک و یاری بیایند، روحیه خدمت جهادی ارتقاء می یابد و محبت‌ها و مهربانی‌ها، افزایش خواهد یافت.
استاندار گیلان مشارکت نیروهای داوطلب برای حضور در صحنه و کمک‌رسانی به مردم را به عنوان ویژگی غیردولتی و خیرخواه بودن جمعیت هلال احمر، نماد آرامش دانست و افزود: مردم در هر نقطه کشور و جاده‌ها که هلال احمر را می‌بینند، قلبشان دچار آرامش می‌شود زیرا احساس می‌کنند عده‌ای برای نجات آنان و دیگران حضور دارند و هیچ لذتی نیز از نجات جان یک انسان ارزشمندتر نیست.

تجهیز پایگاه های امداد و نجات گیلان ضروری است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم با اشاره به وجود ۵ هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور افزود: گیلان در این عرصه پیشرو بوده و به تنهایی ۱۰ درصد خانه های هلال کشور در این استان ساخته شده است.

کریم همتی با بیان اینکه نقطه نهایی هلال احمر ساخت ۳۷ هزار خانه هلال احمر در کشور است که این می تواند امدادرسانی به مناطق صعب العبور کشور را آسان تر کند افزود: امداد و نجات، آموزش و ساماندهی کمک های مردمی از جمله اهداف ما در راه اندازی خانه های هلال است.

وی تجهیز پایگاه های امداد و نجات گیلان را از ضروریات دانست و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان به زودی لوازم مورد نیاز این پایگاهها تأمین می شود.

مدیر جمعیت هلال احمر گیلان در مراسم افتتاح خانه‌های هلال که به صورت ارتباط تصویری در استانداری گیلان برگزاری شد گفت: ۲۳۰ خانه هلال امروز در مراکز دهستان‌ها و روستا‌های استان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم و ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث افتتاح شد.

۴۲۵ خانه هلال در استان فعال است

سیاوش غلامی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲۵ خانه هلال در استان فعال است، افزود: با توجه به اینکه گیلان جزو ۵ استان حادثه خیز کشور است، ایجاد خانه‌های هلال در مناطق مختلف استان ضروری است تا در زمان حادثه، با استفاده از نیرو‌های آموزش دیده محلی، میزان آسیب دیدگی به افراد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه امدادگران این جمعیت در دوران ۸ سال دفاع مقدس هم در کنار سایر گروه‌ها خدمت می‌کردند، اضافه کرد: پارسال بیش از ۵ میلیارد تومان کمک خیران برای تهیه اقلام دارویی، موارد درمانی و خدمایت حمایتی جمع آوری شد و این امر امسال هم ادامه دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه های هلال خاطر نشان کرد: توانمند سازی خانواده‌های روستایی با راه اندازی خانه های هلال برای کاهش خسارت در حوادث کمک کننده است.

یاور پیرعلائیافزود: ۳۷ پایگاه آتش نشانی در حوزه روستایی گیلان فعال است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان هم در این مراسم گفت : گیلان نقاط آسیب پذیر و کوهستانی بسیاری دارد پس خانه های هلال در حضور به موقع افراد آموزش دیده در حوادث ، برای امداد و نجات نقش بسیار موثری دارند.

رسول فرخی تجهیز خانه های هلال احمر در روستاهای استان را ضروری دانست و افزود : این امر باید با جدیت پیگیری شود.

افتتاح انبار امدادی فومن ، پایگاه های امداد و نجات زیاز رودسر و آغوزی سیاهکل ، بازدید از مرکز توانخبشی «درمانگاه صلح» و داروخانه هلال احمر و افتتاح بانک امانات هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمعیت هلال احمر کشور به گیلان است.

گیلان ۲۷ پایگاه امداد و نجات، ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد دارد.

در پایان این مراسم به صورت همزمان، ۲۳۰ خانه هلال استان توسط استاندار گیلان و رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افتتاح شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه