۴۰ هزار سفیر سلامت در تالش آموزش دیدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش از ارائه آموزش‌های بهداشتی به ۴۰ هزار شهروند به عنوان سفیران سلامت خبر داد و گفت: این افراد برای ارتقای سطح بهداشت جامعه و ارائه کمک‌های خودمراقبتی به مردم فعالیت می‌کنند.

۴۰ هزار سفیر سلامت در تالش آموزش دیدند

به گزارش ۸دی،بختیار حیدرنیا روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن اداره ارشاد اسلامی تالش اظهار داشت: طرح سفیران سلامت با همکاری آموزش و پرورش، به شکل هر خانه یک سفیر سلامت فعال شده و در ارتقای سطح ایمنی بهداشتی جامعه موثر است.

وی از اخذ مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه شهر لیسار خبر داد و افزود: فعالیت شبانه روزی این مرکز درمانی از ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد و مجوز تاسیس داروخانه شبانه روزی در مراکز بخش های اسالم، حویق و کرگانرود نیز اخذ شده است.

وی نبود آنتن تلفن همراه و رمپ تردد معلولان در بیمارستان شهید نورانی تالش را مهمترین مشکلات این مرکز درمانی عنوان کرد و از تداوم پیگیری ها برای رفع این مشکلات خبر داد.

حیدرنیا با اشاره به کمبود شدید بهورز در شهرستان تالش گفت: مجوز جذب ۶۱ بهورز گرفته شده است و با برگزاری آزمون استخدام و طی مراحل اداری لازم، مشغول به کار خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: مرکز ۱۶ساعته معین در شبکه بهداشت شهر تالش و مرکز ۲۴ ساعته جامع سلامت بخش حویق برای پایش کرونا فعال است و از زمان شیوع کرونا تا امروز ۲۸ هزار و ۵۰۷ آزمایش کرونا انجام شده و تست ۱۱ هزار و ۸۰۹ نفر مثبت بوده است و ۲ هزار و ۸۲۲ نفر بستری و ۱۶ هزار و ۷۹۸ نفر توسط پزشکان خانواده و بهورزان قرنطینه شده اند.

وی ادامه داد: شهرستان تالش هشت هزار و ۴۰۶ بیمار دیابتی، ۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر مبتلا به فشار خون و ۷۳۵ بیمار سرطانی دارد.

شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورها را به اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی برای سلامت عمومی وادار کرده و در کشور ما نیز یکی از این طرح ها، آموزش و فعال سازی سفیران سلامت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه