مارهای مشاهده شده در بندر انزلی سمی نیستند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی اعلام کرد مارهای مشاهده شده در این شهرستان غیرسمی و بی‌خطر هستند.

مارهای مشاهده شده در بندر انزلی سمی نیستند

به گزارش ۸دی،سید فرشید فلاح در خصوص مارهای مشاهده شده در محوطه بندری و بلوار انزلی اظهار داشت: با اعزام تیم کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست به محل تجمع مارها در سواحل بندرانزلی ، علت افزایش بیش از حد این مارها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بومی بودن این مارها توضیح داد: طبق بررسی کارشناسان، مارهای مشاهده شده در این ناحیه از نوع مار “چلیپر” یا Natrix tessellata هستند و این گونه از مارها آبی و کاملا غیرسمی می باشند و خطری برای شهروندان ندارند.

وی فصل زاد و ولد مار چلیپر را یکی از دلایل رویت بیش از حد این جانور عنوان و خاطرنشان کرد : علت افزایش قابل توجه این نوع مار آبی ایجاد یک زیستگاه مطلوب و وجود منابع غذایی کافی اعم از بچه ماهی، موش و غیره در منطقه موج شکن انزلی است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، درباره جثه بزرگ مارهای مشاهده شده اظهار داشت: اندازه این مار بستگی به محیط زندگی و رژیم غذایی دارد و طبق مشاهدات و بررسی های صورت پذیرفته طول این مار گاهی به ۱.۲ متر و وزن آن به حدود ۷۰۰ گرم می رسد.

مار آبی چلیپر گونه بومی مار در حوزه تالاب انزلی است که با وجود پناه ، غذا و امنیت (نداشتن شکارچی طبیعی ) و شرایط مناسب زاد آوری در محدوده اسکله تراکم جمعیتی آن در این منطقه زیاد شده و با توجه به اینکه این گونه شناگر خوبی در آب است به راحتی در محدوده بندری جابجا شده و گستره انتشار خود در این محدوده را افزایش داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه