با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان؛

دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان در صومعه سرا افتتاح شد

کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح شد.

دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان در صومعه سرا افتتاح شد

به گزارش ۸دی،کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهرستان صومعه‌سرا به‌عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان صبح امروز(سه شنبه، ۲۱اردیبهشت) با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان افتتاح ‌شد.

«پریسا کرمی» در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای کتاب و کتابخانه و شادابی و نشاط در خانه و خانواده و اینکه کتاب را در سبد خانوار قرار دهیم، نهاد کتابخانه‌های عمومی هدف و برنامه‌هایش را بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر کل کتابخانه‌های گیلان افزود: این کتابخانه عمومی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز است که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تمامی منابع و مطالبی که در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد مرتبط با مباحث تربیتی و آموزشی و ارتقای سطح دانش مخاطبان است گفت: یکی از مزیت‌های این کتابخانه همجوار بودن با مدرسه و  در بافت جمعیتی محل است که صبح‌ها به دانش‌آموزان و بعدازظهرها هم به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.

کرمی با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌ها مجهز به بخش کودک و نوجوان است تصریح کرد: در این کتابخانه‌ها سعی می‌شود مطالبی که کمک می‌کند فرزندانی متفکر و آینده‌ساز را برای میهن عزیز تربیت کنیم ارائه خدمت داشته باشیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: این کتابخانه با ۱۰۰ عنوان کتاب شروع به کار کرده و بیش از یک هزار عنوان کتاب از طرف نهاد کتابخانه‌ها برای این مجموعه در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

کرمی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیون تومان برای آماده‌سازی فضای کتابخانه در نظر گرفته‌ایم خاطرنشان کرد: هر شهرستان که این فضا را برای مخاطبان فراهم کند ما آمادگی راه‌اندازی اینگونه کتابخانه‌ها را در آنجا داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه