لزوم اجرای دقیق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در گیلان

حیدرزاده با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از راهکارهای جلوگیری از بیماری کرونا ویروس است گفت: اجرای دقیق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مورد توجه قرار گیرد.‌

به گزارش ۸دی،آبتین حیدرزاده  در پنجاه و نهمین نشست با محوریت روند آماده سازی پایگاه های تجمیعی استاندارد و سایر مکان ها برای واکسیناسیون کووید -۱۹،  ضمن تبریک روز کارگر اظهار کرد: این روز فرصت مناسبی جهت یادآوری بزرگ مردان و زنان بلند همتی است  که دستاورد تلاش خستگی‌ناپذیر شان، سازندگی و آبادانی، رفاه و سلامتی جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کارگران در سیستم سلامت کشور نقش مهمی را ایفا می کنند گفت: این قشر در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و همچنین در حوزه بهداشت و درمان نیز زحمات بسیاری  را متحمل شده اند.

حیدرزاده  با تاکید بر اجرای دقیق سند ملی واکسیناسیون کووید – ۱۹ و برنامه ریزی دقیق جهت تقویت و تسریع فرآیند واکسیناسیون در شهرستان ها، بر لزوم تامین مکان تجمیعی برای واکسیناسیون عموم،  با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود؛: طبق سند ملی واکسیناسیون کووید – ۱۹ گروه های هدف مرحله به مرحله واکسینه خواهند شد.

وی تصریح کرد: فهرست گروه هایی که در هر مرحله  باید واکسن دریافت کنند به تدریج از سوی وزارت بهداشت جهت اجرا، به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: تقویت نظام مراقبت بیماری ها، تشدید مراقبت ها در مراکز ۱۶ساعته و سایر مراکز خدمات جامع سلامت مهیاست.

حیدر زاده خاطرنشان کرد: ایزوله، قرنطینه و مراقبت در منزل امر مهم در کنترل این بیماری منحوس است.

وی ادامه داد: به منظور تامین و گسترش زنجیره سرما و آموزش نیروهای بهداشتی و درمانی برای واکسینه کردن افراد و ثبت اطلاعات افراد واکسینه شده تدابیر ویژه ای در سامانه های تیتک و سیب صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تسریع دسترسی و ثبت در نظام سندرومیک در تمام سطوح، لزوم ثبت عوارض (به صورت پاسیو و اکتیو ) در سامانه سیب و پورتال مرکز مدیریت بیماری های واگیر از دیگر اقدامات است.

حیدر زاده تاکید کرد: استراتژی های لازم و موجود جهت تقویت اجرای هرچه بهتر برنامه واکسسیناسیون در آینده، لزوم تهیه درس آموخته های واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان با هماهنگی مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه و ستاد معاونت بهداشتی دانشگاه مورد توجه قرار گیرد‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه