رهاسازی بیش از ۱۴۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی به رودخانه‌های منتهی به دریای خزر

مدیر کل شیلات گیلان گفت: همزمان با شروع فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی برای رهاسازی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر و همچنین تالاب‌ها و آب‌بندان‌های گیلان تولید شده است که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

رهاسازی بیش از ۱۴۵ میلیون قطعه بچه‌ماهی به رودخانه‌های منتهی به دریای خزر

به گزارش ۸دی، مدیر کل شیلات گیلان گفت: همزمان با شروع فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی برای رها سازی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر و همچنین تالاب‌ها و آب بندان‌های گیلان تولید شده است که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان ۳ مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر دارد، افزود: ۱۲۵ میلیون بچه ماهی تولیدی از گونه سفید، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار از گونه‌های ماهیان خاویاری، ۱۵ میلیون سیم و ۲ میلیون قطعه از دیگر گونه‌ها است که از اواسط خرداد ماه رها سازی می‌شود.

“عظیم مدبری” با تاکید به اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر، گفت: ماندگاری بچه ماهی پس از رهاسازی در آب‌های شیرین ۸۵ تا ۹۰ درصد و در دریا ۵ تا ۸ درصد است. گیلان در زمینه پرورش ماهیان خاوری پیشرو است به گونه‌ای که ۵۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال است و خاویار تولید شده در گیلان شهرت جهانی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه