رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

گیلان در تولید ۲۰ محصول اساسی رتبه های برتر را در کشور دارد

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، گفت: استان گیلان در تولید ۲۰ محصول اساسی رتبه های برتر کشور را دارد که تولید برنج، ماهیان خاویاری، دام و .. از جمله این محصولات است.

گیلان در تولید ۲۰ محصول اساسی رتبه های برتر را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مسعود الماسی”، رئیس جهاد کشاورزی گیلان در نشست مشترک با رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حفظ و صیانت از عرصه های کشاورزی و تقوبت درآمد افراد شاغل در عرصه کشاورزی از مهم ترین وظایف ماست.

وی با بیان اینکه ما کمتر از یک درصد خاک کشور را داریم اما ۳ درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنیم، گفت: استان گیلان در تولید ۲۰ محصول اساسی رتبه های برتر کشور را دارد که تولید برنج، ماهیان خاویاری، دام و .. از جمله این محصولات است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: گردش مالی برنج کشور حدود ۱۵هزار میلیارد تومان است که نشان دهنده اهمیت این محصول راهبردی در بعد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تمرکز بر ۲۳۸هزار هکتار اراضی کشاورزی با مالکیت متوسط هفت دهم هکتار و با حدود ۳۰۰هزار بهره برداری نیاز به انرژی مضاعف دارد، گفت: هزینه های بسیار فراوانی باید برای اجرای مدل های مختلف پرداخت شود که سپاه و بسیج باعث ایجاد یک پایگاه مهم مردمی این هزینه ها را بسیار ساده پایین آورده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: آنچه که در فعالیت مشترک ما به دست آمده است به دلیل توفیق ما در کار مشارکتی بوده است و ما در این کار مشارکتی به نقطه هایی رسیده ایم که می تواند به عنوان الگو به نقاط دیگر کشور ارائه شود؛ این الگو نمونه ای بارز برای فعالیت های جمعی و هماهنگ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه