هشت دی گزارش می دهد:

خیز مجدد کرونا در گیلان/ اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر در راه است

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، روند صعودی ابتلا به کرونا در شهرستان‌های گردشگر پذیر بیش از سایر نقاط بوده است به طوریکه وضعیت گیلان و مازندران در ایام پایانی تعطیلات نوروز، تغییرات چشمگیر و قابل تأملی را نشان می‌دهد.

خیز مجدد کرونا در گیلان/ اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر در راه است

به گزارش هشت دی، همزمان با نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید نوروز و عدم اتخاذ تصمیم جدی از سوی دولت مبنی بر منع تردد و رفت و آمد، آمار کرونا در بسیاری از نقاط کشور خیز مجدد گرفت و بسیاری از شهرها که پیش از این، در وضعیت نسبتا مطلوب و کنترل شده‌ای قرار داشتند، قرمز و نارنجی شدند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، روند صعودی ابتلا به کرونا در شهرستان‌های گردشگر پذیر بیش از سایر نقاط بوده است به طوریکه وضعیت مازندران و گیلان در ایام پایانی تعطیلات نوروز، تغییرات چشمگیر و قابل تاملی را نشان می‌دهد.

نمی‌توان اهمال و کوتاهی دولت مبنی بر عدم بستن ورودی استان‌ها به ویژه گیلان و مازندران که عامل اصلی اوج گیری ویروس کروناست، را نادیده گرفت زیرا دولت به عنوان متولی اصلی این امر، مسئولیت بزرگی در حفظ سلامتی مردم بر عهده دارد اما متاسفانه تاکنون آنطور که باید جدی عمل نکرده و با سهل انگاری و عدم توجه به هشدارهای کارشناسان بهداشتی، اوضاع کرونایی کشور را بدتر کرده است.

طبق آخرین آمار تمامی مراکز استان ها از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند. هم‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است شده است.

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آمار صعودی بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های گیلان را ناشی از تجمعات پیش از نوروز در بازارها دانست و زمان نمایان شدن آثار کرونایی دید و بازدیدهای عید و مسافرت‌ها را دو هفته پس از اتمام تعطیلات اعلام کرد.

حسن رخشاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان نیز ورود مسافر به گیلان و تجمعات و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل خیز مجدد کرونا در گیلان اعلام کرد و بیان داشت: متأسفانه استان گیلان وارد موج چهارم کرونا است.

رخشاد ادامه داد: در حال حاضر ۵۸۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، این در حالی است که ۱۵۰ نفر از این بیماران شب گذشته بستری شده اند.

مدیر گروه بیماری بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه وضعیت ۹۰ بیمار کرونایی بستری در استان وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: قطعاً محدودیت‌هایی برای شرایط قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرهای نارنجی مراکز تفریحی تعطیل می شود، گفت: علاوه بر ابن در شهرهای قرمز هم، رستوران ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و ادارات نیز شرایط خاص خود را دارد.

به گزارش ۸ دی، آمارهای انتشار یافته از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان و ابراز نگرانی مسئولان بهداشتی حاکی از در پیش بودن شرایط سخت کرونایی در روزهای آتی است و این امر می‌طلبد که مردم با رعایت دستورات بهداشتی و عدم حضور در هر گونه تجمعی، وضعیت سلامتی خود و دیگران را حفظ کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه