کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین زمان روزه‌داری مسلمانان جهان در رمضان ۱۴۴۲ | ایرانی‌ها امسال چند ساعت روزه می‌گیرند؟

ماه رمضان امسال حدود یک هفته دیگر در گوشه و کنار دنیا آغاز می‌شود و بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان در این ماه مبارک مهمانی خدا از خوردن و آشامیدن بین اذان صبح تا اذان مغرب پرهیز می‌کنند.

کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین زمان روزه‌داری مسلمانان جهان در رمضان ۱۴۴۲ | ایرانی‌ها امسال چند ساعت روزه می‌گیرند؟

به گزارش ۸دی،میانگین ساعات روزه بودن مسلمانان بسته به اینکه در کدام کشور باشند، متفاوت است؛ برخی کمتر از ۱۲ ساعت گرسنگی و تشنگی را تاب می‌آورند و برای گروهی دیگر این زمان پرهیز از خوردن و آشامیدن ممکن است تا ۲۰ ساعت هم ادامه داشته باشد. نکته مثبت در این میان ۱۰ روز زودتر شروع شدن ماه رمضان ۱۴۰۰ – ۲۰۲۱ – ۱۴۴۲ نسبت به سال گذشته است. به این ترتیب، هوا به نسبت رمضان پیشین اندکی خنک‌تر خواهد بود و روزها هم کوتاه‌تر می‌شوند.

امسال ایرانی‌ها میانگین ۱۶ ساعت را در ماه رمضان باید روزه بگیرند. ضمن اینکه میزان روزه بودن تهرانی‌ها با شهروندان توکیو در شرق جهان و واشنگتن دی‌سی در غرب جهان تقریبا به یک اندازه است.

کوتاه‌ترین زمان روزه‌داری

نیوزیلند، آرژانتین و آفریقای جنوبی کوتاه‌ترین ساعات روزه‌داری را نسبت به دیگر کشورها دارند و مسلمانان این سه منطقه در قاره‌های اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و آفریقا هر روز تقریبا ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه روزه می‌گیرند.

طولانی‌ترین زمان روزه‌داری

مسلمانان ساکن نروژ، گرینلند و فنلاند در شمال قاره اروپا سخت‌ترین کار را در ماه رمضان امسال پیش رو دارند و باید هر روز تقریبا ۲۰ ساعت روزه باشند. یعنی بین افطار و سحری آنها فقط چهار ساعت فاصله است. هر چند هوا در این منطقه بسیار خنک‌تر از مثلا آفریقا یا بخش‌هایی از آسیاست.

شیوه روزه گرفتن در مناطقی که هوا هرگز تاریک نمی‌شود

در برخی مناطق نزدیک به قطب شمال که عملا خورشید هرگز غروب نمی‌کند و هوا تاریک نمی‌شود، روزه گرفتن می‌تواند کاری بسیار سخت باشد. از این رو، مسلمانان این مناطق به جای ۲۱ ساعت روزه گرفتن بر اساس زمان اذان صبح و اذان مغرب شهری چون مکه رفتار و افطار می‌کنند.

کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین زمان روزه بودن در رمضان ۱۴۴۲ | امسال میانگین روزه‌داری ایرانی‌ها چند ساعت است؟

شهرها با کوتاه‌ترین زمان روزه گرفتن

ولینگتن، نیوزیلند: ۱۱.۵ ساعت؛ بوینوس‌آیرس، آرژانتین: ۱۱.۵ ساعت؛ کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی: ۱۱.۵ ساعت؛ سنگاپور: ۱۳.۵ ساعت؛ داکار، سنگال: ۱۴ ساعت؛ بانگوک، تایلند: ۱۴ ساعت

میانگین ساعات روزه‌داری در ۲۲ شهر و کشور

دهلی‌نو، هنگ‌کنگ، مسقط، ریاض، دوحه و دبی: ۱۵ ساعت؛ قاهره، بیت‌المقدس و کویت: ۱۵.۵ ساعت؛ توکیو، رباط، اسلام‌آباد، تهران، بیروت و واشنگتن دی‌سی: ۱۶ ساعت؛ مادرید، پکن و آنکارا: ۱۶.۵ ساعت؛ مسکو، پاریس، اوتاوا و کابل: ۱۷ ساعت

شهرها با طولانی‌ترین زمان روزه گرفتن

زوریخ، سوئیس: ۱۸ ساعت؛ ورشو، لهستان: ۱۸.۵ ساعت؛ لندن، انگلیس: ۱۸.۵ ساعت؛ برلین، آلمان: ۱۹ ساعت؛ اسلو، نروژ: ۲۰ ساعت؛ هلسینکی، فنلاند: ۲۰ ساعت؛ نوک، گرینلند: ۲۰ ساعت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه