کارشناس امور مساجد تبلیغات گیلان تاکید کرد؛

لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به کانون‌های مساجد

کارشناس امور مساجد تبلیغات گیلان لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: کانون‌های مساجد باید در اجرای برنامه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان فعال‌تر باشند.

لزوم اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به کانون‌های مساجد

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام «سید رضا مطهری»، فعال‌تر شدن کانون‌های مساجد در اجرای برنامه‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در همین راستا لازم است بخشی از بودجه فرهنگی به مساجد و کانون‌های مساجد اختصاص یابد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مسئولان باید در اختصاص بودجه فرهنگی به مساجد و کانون‌های مساجد نگاه ویژه‌تری داشته باشند تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه عظیم ترویج فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود اما با این حال شاهدیم که در برنامه‌ریزی فرهنگی، غریب و مظلوم واقع می‌شوند.

وی نقش‌آفرینی مساجد و کانون‌های مساجد برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان با توجه به نیازها و سلایق آن‌ها و تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع در همان راستا را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: باید برای نسل جوان و نوجوان برنامه دقیق و مدونی داشته باشیم که البته این امر بسیار مهم با دست خالی امکان‌پذیر نیست.

کارشناس امور مساجد تبلیغات گیلان اثرگذاری بالای برگزاری سفرهای اردویی، زیارتی ویژه نوجوانان و جوانان توسط کانون‌های فرهنگی مساجد را مورد توجه قرار داد و افزود: تجربیات نشان می‌دهد چنین برنامه‌هایی که تا پیش از شیوع ویروس کرونا اجرایی می‌شدT روی نسل جوان ما اثرگذاری بالایی داشته است.

مطهری حرکت خزنده دشمن و تلاشش در جهت شبه‌افکنی و حرکات مخرب برای دور کردن نسل نوجوان و جوان از حرکت در مسیر اسلام و انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه فرهنگی جنگ تمام عیاری را آغاز کرده و در این راه هزینه‌های گزافی را اختصاص می‌‌دهد بنابراین ما هم برای مقابله با این هجمه باید آماده باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه