مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

پیش‌بینی وزش باد گرم طی آخر هفته در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم شدید در استان طی آخر هفته خبر داد و گفت: در پی وزش باد جنوبی از روز پنجشنبه که تا پایان روز جمعه در استان مستقر هست اطلاعیه سطح زرد صادرشده است.

پیش‌بینی وزش باد گرم طی آخر هفته در گیلان

به گزارش ۸دی،محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده گذر امواج کم‌وبیش ناپایدار از منطقه است.

وی از بارانی بودن هوای استان طی روزهای آینده خبر داد و افزود: برای روزهای آینده ابرناکی، بارندگی پراکنده و وزش باد برای مناطقی از گیلان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه جریانات جنوبی در پایان هفته در استان مستقر می‌شود، گفت: به‌تدریج از روز پنجشنبه لغایت جمعه شکل‌گیری جریانات جنوبی موجب وزش باد جنوبی به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و گاها شدید خواهد شد.

دادرس، از صدور اطلاعیه سطح زرد هواشناسی در گیلان خبر داد و بیان کرد: در پی وزش باد جنوبی از روز پنجشنبه که تا پایان روز جمعه در استان مستقر هست اطلاعیه سطح زرد صادرشده است.

وی با برشمردن مخاطرات وزش باد در آخر هفته برای گیلان تصریح کرد: آسیب به سازه‌‌ها، تأسیسات بناهای سست، شکستن و سقوط درختان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع و همچنین افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح رودخانه‌ها ازجمله مخاطرات پیش‌بینی‌شده در آخر هفته در گیلان است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد تا کشاورزان تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و مردم به‌ویژه مسافران از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه