"آیت‌الله فلاحتی" در دیدار اعضای هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان:

مماشات با کاندیداها خیانت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ بستر ورود جوانان به عرصه‌های سیاسی باید فراهم شود

“آیت‌الله رسول فلاحتی”، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار اعضای هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گفت: مماشات با کاندیداها خیانت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، شوراها را نباید به هر فردی بسپاریم زیرا در این صورت شاهد بروز اتفاقاتی ناخوشایندی خواهیم بود بدین ترتیب اگر عملکرد شورا بد باشد مردم از شما هئیت نظارت و اجرایی انتقاد می‌کنند.

مماشات با کاندیداها خیانت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ بستر ورود جوانان به عرصه‌های سیاسی باید فراهم شود

به گزارش ۸دی، “آیت‌الله رسول فلاحتی”، نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در دیدار اعضای هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با بیان اینکه شورا در دین مبین اسلام دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است، اظهار کرد: در دین اسلام به انجام امور مختلف توسط شورا و به شکل شورایی بسیار تاکید شده و یکی از دلایل برگزاری انتخابات شوراها در کشور همین امر است.

وی یکی از برکات جمهوری اسلامی را مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردمی که در اوایل قرن تحت سلطه استکبار و “رضاخان” بودند اکنون با تبعیت از” امام‌ راحل(ره)” صاحب ایده شده و خود سرنوشت خود را در حوزه‌های مختلف تعیین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه زیرساخت های لازم در خصوص انتخابات شوراها در مجلس شکل نگرفته است، بیان کرد: جمهوری اسلامی و مبنای جمهوریت به شکل مردمی و شورایی شکل گرفته است ولی متأسفانه زیرساخت های لازم در خصوص انتخابات شوراها در مجلس شکل نگرفته و به نوعی شورها در بعضی مواقع از مسیر اصلی خود فاصله گرفتند‌.

“آیت‌الله فلاحتی” با تاکید بر لزوم توجه به حضور دانشگاهیان در انتخابات شورای اسلامی شهر تصریح کرد: دانشگاهیان و افراد نخبه باید در انتخابات شورای اسلامی شهر شرکت کنند، زیرا این قشر از جامعه دارای ایده و اندیشه‌های گوناگون هستند ولی استقبال خوبی توسط این قشر از جامعه در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر نشده است‌. وی به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در انتخابات شورای اسلامی شهر اشاره کرد و  افزود: یکی از بزرگترین کارهای مجلس در این مدت اقدام راهبردی بود و این نشان می‌دهد هر کاری دینی و انقلابی در مجلس انجام شود شورای نگهبان از آن استقبال می‌کند، لذا اگر برای زیرساخت انتخابات شوراها مجلس لایحه و طرح خوب ارائه دهد شورای نگهبان از آن حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تاثیرگذاری دستگاه‌‌های اطلاعاتی در حضور افراد اصلح در انتخابات شوراها مهم است، در ادامه گفت: دستگاه‌‌های اطلاعاتی بسیار می‌توانند به صلاحیت افراد کمک کنند به این دلیل هئیت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات باید از ظرفیت دستگاه‌های امنیتی کمک بگیرند. وی با بیان اینکه مماشات با کاندیداها خیانت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شوراها را نباید به هر فردی بسپاریم زیرا در این صورت شاهد بروز اتفاقاتی ناخوشایندی خواهیم بود بدین ترتیب اگر عملکرد شورا بد باشد مردم از شما هئیت نظارت و اجرایی انتقاد می‌کنند.

“آیت‌الله فلاحتی” با تاکید بر اینکه بستر ورود جوانان باید به عرصه‌های سیاسی فراهم شود، افزود: جوانان آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و اگر با تنگ‌دستی هیچ فرد جوانی را وارد کارزار نکنیم برای کشور آینده‌سازی نمی‌شود به این منظور باید از ظرفیت جوانان و تجربه افراد با تجربه به هر نحوی استفاده شود. وی یکی از دلایل عدم اشتیاق جوانان برای حضور در انتخابات شورای‌های اسلامی را تنگ‌دستی عده‌ای دانست و بیان کرد: یکی از میادین ورود به انتخابات مجلس و رسیدن به مراکز مهم دولتی برای جوانان انتخابات شوراها است ولی تنگ‌دستی عده‌ای مانع از انجام این کار می‌شود لذا هئیت اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نه باید دست و دل باز بوده و نه دست‌بسته عمل کنند‌.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شایسته‌سالاری نباید فدای حضور حداکثری نشود، تصریح کرد: حضور حداکثری جزو مطالبات نظام است، اما شایسته سالاری نباید فدای این امر شود زیرا نظام اسلامی در راس خود انسان‌های صالح می‌خواهد ولی در برخی از مواقع شایسته‌سالاری فراموش و آثار تخریبی بسیار زیادی برای کشور داشته است. وی با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های عضو شورای شهر و نماینده اصلح برای مردم بازگو شود، گفت: مومن بودن، پایبندی به ارزش‌های دینی، انقلابی بودن، تبعیت از ولایت فقیه، کار بلد و کاردان بودن، آگاه بودن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کاندیدای در طراز جمهوری اسلامی است.

“آیت‌الله فلاحتی” با گله‌مندی از عدم پرورش نیروهای انقلابی توسط احزاب بیان کرد: احزاب همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار می‌توانند به پیشبرد اهداف جمهوری کمک کنند ولی هنوز احزاب در کشور نیروهایی در طراز جمهوری اسلامی پرورش نداده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه