اختراع نخستین دستگاه هوشمند جوجه‌کشی در گیلان

“سید صدر الله پرهیزگار”، مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر: دستگاه هوشمند جوجه‌کشی با دانش بومی و همت متخصصین ایرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته‌شده که با ساخت این دستگاه کشورمان جزو ۱۰ کشور سازنده این دستگاه در دنیا قرار گرفته است.

اختراع نخستین دستگاه هوشمند جوجه‌کشی در گیلان

به گزارش ۸دی، استان گیلان دارای ظرفیت خوبی در عرصه تولید، پرورش مرغ در کشور است، به‌گونه‌ای که بیش از ۶۰ درصد مرغ مصرفی کشور در گیلان تولید و به دیگر نقاط کشور ارسال‌شده و کارآفرینی با دستگاه جوجه‌کشی بسیار به رشد اقتصادی و جهش تولید در استان کمک می‌کند.

کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوپا همواره موتور رشد اقتصادی محسوب شده و بسیاری از دولت‌ها اعم از توسعه‌یافته، درحال‌توسعه یا توسعه‌نیافته، افزایش میزان کارآفرینی را در سیاست‌های کلان خود پیگیری می‌کنند و ایجاد کارآفرینی با دستگاه جوجه‌کشی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش کسب‌وکار و پول‌سازی است.

اختراع نخستین دستگاه جوجه‌کشی هوشمند تک‌مرحله‌ای در گیلان

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با اشاره به ایجاد اشتغال و رونق تولید و با توجه به فرمایشات “مقام معظم رهبری” که یکی از تأکیدات این شرکت است، گفت: کارآفرینی با دستگاه جوجه‌کشی، یکی از فعالیت‌های سودآور در ایران محسوب شده و با بهره‌گیری ازاین‌گونه دستگاه‌ها می‌توان به‌راحتی تخم پرنده‌هایی چون مرغ، بلدرچین، کبک، غاز، اردک، بوقلمون، مرغ عشق، طوطی، کاسکو و دیگر پرنده‌ها را به جوجه تبدیل کرد. کار در منزل و همچنین مشاغل خانگی یکی از شغل‌هایی است که برای مردم به‌ویژه بانوان ویژگی و جذابیت‌های خاص خودش را داشته و بسیاری از مشکلات کشورهای مدرن را برطرف می‌کند، زیرا کسب‌وکار خانگی ازنظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می‌شوند.

“سید صدر الله پرهیزگار” در ادامه افزود: کسب درآمد از طریق یک دستگاه جوجه‌کشی نیاز به فضای بزرگ و سرمایه زیادی ندارد، ولی برای انجام این کار باید اراده کافی وجود داشته باشد، زیرا به‌راحتی می‌توان با تهیه یک دستگاه جوجه‌کشی از شرکت‌های معتبر کار خود را آغاز و درآمدهای بسیار زیادی را به دست آورند. این دستگاه با دانش بومی و همت متخصصین ایرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته‌شده که با ساخت این دستگاه کشورمان جزو ۱۰ کشور سازنده این دستگاه در دنیا قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: دستگاه جوجه‌کشی هوشمند یک ظرفیت علمی بسیار مهم در کشور محسوب شده و شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با تشکیل تیم فنی و تخصصی طی یک برنامه زمانی فشرده ضمن مطالعات گسترده در خصوص آخرین نسل ماشین جوجه‌کشی اقدامات لازم از قبیل طراحی و تهیه نقشه‌های فنی بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰  قطعه همراه با کدینگ، طراحی و ساخت قالب‌ها، تأمین قطعات از طریق کارگاه تولیدی شرکت و یا توانمندی‌های داخلی و مونتاژ کردن قطعات مذکور نمونه اولیه ماشین جوجه‌کشی هوشمند تمام ایرانی را تولید و با موفقیت در کارخانه جوجه‌کشی شرکت کشت و صنعت فتح خرمدشت به‌عنوان یکی از کارخانجات مطرح کشور نصب و راه‌اندازی نموده است. در این‌ شرایط سخت اقتصادی عدم خروج ارز از کشور بسیار می‌تواند به افزایش نقدینگی کمک کرده و با ساخت این دستگاه هوشمند جوجه‌کشی سالیانه از خروج ۱۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود. بی‌شک کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی همه جوامع را داشته و به توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار بسیار کمک می‌کند و با اختراع این دستگاه هوشمند تولید سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه جوجه‌کشی به‌منظور رفع نیاز کشور و صادرات به کشورهای مختلف نیز فراهم شده است و همچنین ساخت سه الی چهار کارخانه جوجه‌کشی را دارد. در حال حاضر ۴۵ پیمانکار داخلی با شرکت ما برای ساخت این دستگاه همکاری داشته و ۲۵ نفر هم به‌طور مستقیم با شرکت همکاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر گفت: از هر دستگاه جوجه‌کشی هوشمند ۵۶ هزار و ۷۰۰ تخم‌مرغ یک‌روزه تولید و با ساخت ۲۰۰ دستگاه و نصب در کارخانه‌ها می‌توان ۱۶۰ میلیون تخم‌مرغ یک‌روزه تولید کرده و برای ساخت آن به ۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است. با ساخت هر کارخانه جوجه‌کشی در هر کارخانه برای ۲۵ الی ۳۰ نفر اشتغال می‌توان ایجاد کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا جعفرپناه فومنی
سلام، آدرس این کارخانه در کدام شهرستان استان گیلان است؟ لطفاً آدرس آن را در سایت قرار دهید.
در حاشیه