فرمانده انتظامي گیلان خبر داد:

کشف احتکار ۱۳ میلیاردی در طرح ۳ روزه پلیس گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال انواع کالاهای احتکاری در طرح ۳ روزه پلیس در گیلان خبر داد.

کشف احتکار ۱۳ میلیاردی در طرح ۳ روزه پلیس گیلان

به گزارش ۸دی،سردار “عزیزاله ملکی” با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با احتکار و قاچاق کالا، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
وی افزود: طرح سراسری مبارزه با احتکار به مدت ۳ روز با محوریت پلیس امنیت اقتصادی استان در سطح گیلان اجرا شد.
فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در این طرح، هزار و ۲۲۴ حلقه لاستیک، ۲۲ هزار عدد ماسک، ۲۶ تن و ۷۵۰ کیلوگرم قند و شکر، ۱۸ تن و ۳۴۰ کیلوگرم آرد و نشاسته، ۶۶۹ کیلوگرم روغن خوراکی، ۵۵۶ کیلوگرم کود شیمیایی و ۴۴۴ قوطی رب احتکاری کشف شد.
وی به دستگیری ۱۲ نفر و تشکیل ۱۱ فقره پرونده قضائی در این خصوص اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برآورد کردند.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: انبارهای نگهداری کالا باید دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند و ورود و خروج اقلام نیز باید در سامانه‌های مربوطه ثبت شود.
وی در پایان با تاکید بر اجرای اینگونه طرح‌های پیشگیرانه و بازدید‌های منسجم و هماهنگ به همراه سازمان‌های مرتبط برای برخورد با افراد سودجو از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص احتکار کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ممانعت پلیس از تردد گروه‌های گردشگری فاقد مجوز/ توقیف ۶ دستگاه خودرو هنجارشکن

 فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با گرو‌های گردشگری در ۲ روز پایانی هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا از تردد یک گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب یک دستگاه اتو‌بوس جلوگیری و ۶ دستگاه خودرو متخلف و هنجارشکن نیز توقیف شد.
سردار “عزیزاله ملکی” اظهار داشت: در پی افزایش نارضایتی مردم مبنی بر برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط عده‌ای از جوانان که در ساعات پایانی شب با حرکاتی نمایشی و مخاطره‌آمیز نسبت به برهم زدن نظم عمومی اقدام می‌کردند و همچنین ساماندهی گرو‌ه‌های گردشگری فاقد مجوز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲ روز پایانی هفته گذشته اجرا شد.
وی افزود: در این راستا، ۶ دستگاه خودرو متخلف، هنجارشکن و مخل آرامش و آسایش مردم در شهرستان رشت توقیف و روانه پارکینگ شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان همچنین از اعمال قانون ۱۹۷ دستگاه خودرو متخلف، ارسال پیامک ارشادی برای مالکان ۸۷ دستگاه خودرو و دستگیری ۴ نفر در این طرح خبر داد.
وی با بیان اینکه توسعه و امنیت مکمل یکدیگر هستند اذعان داشت: امنیت اصلی‌ترین اولویت توسعه گردشگری به شمار می‌رود.
سردار ملکی در ادامه برخورد با تورهای گردشگری فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی و اردوهای گردشگری را از فعالیت‌های دیگر نیروی انتظامی برای ساماندهی تورهای گردشگری اعلام کرد و گفت: در ۲ روز گذشته با بکارگیری ۳ تیم پلیس از تردد یک گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب یک دستگاه اتو‌بوس در شهرستان رشت جلوگیری شد.
وی تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی قلمداد کرد و بیان داشت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه