جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج:

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت جبهه های مقاومت شد

جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج حیات و شهادت شهید سلیمانی را عامل وحدت جبهه های مقاومت دانست و گفت: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است.

شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت جبهه های مقاومت شد
حسن حبیبی در  نشست بررسی «در مکتب حاج قاسم و نقش آن در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه» باحضور وکلا و حقوقدانان و رئیس کل دادگستری گیلان، جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج، در دادگستری رشت از منظر جامعه شناختی به آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی پرداخت و اظهارداشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی امری چند بعدی، غیر طبیعی و بسیار بزرگ است چرا که شهادت‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد.

وی با بیان اینکه این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم و شاید هر چند ۱۰ سال یکبار رخ می دهد، تصریح کرد: شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است و  دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان است.

جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج با اشاره به پنج پیامد، آثار و تبعات داخلی از جمله زمان مهم این اتفاق که منجر به همبستگی ملی ایران شد، افزود: سیزدهم دی ماه ۹۸ که دو سال پس از فشار حداکثری آمریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورش های آبان ۸۸ اتفاق افتاد و شهادت حاج قاسم همبستگی ملی ایجاد کرد.

حبیبی دومین اثر را ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران و … است که شهادت حاج قاسم اسوه های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت.

جانشین سپاه قدس گیلان ادامه داد: پیامد داخلی مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام و عرفان دفاع مقدس است.

حبیبی سلیمانی را عارفی سالک و مجاهد خواند و اذعان کرد: او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی و … الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند و  شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد و برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.

وی به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره و تصریح کرد: احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار و حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد.

حبیبی پیامد دوم خارجی شهادت سلیمانی را زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه عنوان و تصریح کرد: تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی پیامد بعدی است که پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا فراهم کرد.

جانشین سپاه قدس گیلان در اقشار بسیج ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است و بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از آمریکا وخلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام از دیگر پیامدهاست.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه