استاندار گیلان:

خوداتکایی و استقلال از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف انقلاب اسلامی است / مدیران، روند اجرای پروژه‌های جهش تولید را با جدیت پیگیری کنند

استاندار گیلان خوداتکایی و استقلال را از مؤلفه های راهبردی اقتصاد مقاومتی و نیز اهداف والای انقلاب اسلامی خواند و گفت: کارآفرینانی که در زمان شیوع کرونا، به صورت هنرمندانه از مشکلات عبور و اشتغال مجموعه تولیدی را حفظ کردند، شایسته حمایت هستند.

خوداتکایی و استقلال از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف انقلاب اسلامی است / مدیران، روند اجرای پروژه‌های جهش تولید را با جدیت پیگیری کنند

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین و سراسر افتخار بنیانگذار فقید سعید جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز دهه مبارک فجر، اظهار کرد: همانطور که در طول چهار دهه گذشته این انقلاب از هرگونه توطئه دشمنان مصون مانده و مسیر تعالی را سپری کرده؛ در ادامه نیز شکوفایی، بالندگی و رفاه اجتماعی محقق می شود.

وی ستاد اقتصادمقاومتی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی یعنی استقلال، خوداتکایی و تلاش برای عدم وابستگی به بیگانگان در هر زمینه ای دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به شایستگی بر این موضوع تأکید داشته اند و دولت تدبیر و امید نیز با برنامه های منسجم و در راستای تحقق شعارهای سال متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی، گام برداشته و پروژه های مطلوبی به ویژه در گیلان تعریف شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری این نکته که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از شاخص های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پایان سال است، گفت: با رصد مستمر پروژه های اقتصاد مقاومتی سال ۹۹، برای اجرای آن دسته از طرح ها که قابلیت بهره برداری تا پایان سال را دارد، تسریع شود.

وی با اشاره به گزارشاتی مبنی بر معطلی برخی از پرونده های اعطای تسهیلات به کارآفرینان در شعب بانکی، کمیسیون هماهنگی بانک ها را مکلف به رسیدگی و شتاب در روند پرداخت قانونی آنان کرد.

استاندار گیلان با تأکید براینکه مدیران دستگاه ها پس از تعریف پروژه ها به صورت مستمر و شخصاً پیگیر روند اجرای آن باید باشند، گفت: برخی از دستگاه ها همچون جهادکشاورزی قابلیت چندوجهی دارند و باید در حوزه های مختلف، فعالانه عمل و پروژه های جدید تعریف کنند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی با همه دشواری های ناشی از کرونا توانستند میزان اشتغال خود را حفظ و تاحدودی بهبود بخشند، گفت: آن دسته از کارآفرینانی که در این مدت به صورت هنرمندانه از مشکلات عبور و اشتغال مجموعه تولیدی را حفظ کردند، شایسته حمایت هستند.

زارع رونق حوزه نوغانداری طی سال های اخیر را قابل تقدیر دانست و بر ضرورت حمایت از طرح های پرورش کرم ابریشم و ابریشم کشی که قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال را دارد، تأکید کرد.

وی توجه به اسناد بالادستی، اشتغال و تأثیر پروژه ها در توسعه استان را جزء انتظارات خود از مدیران و فرمانداران در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه فرمانداران به عنوان ارکان اصلی شهرستان ها در تحقق پروژه ها نقش موثری دارند، باید قبل از تعریف هر پروژه ای، نظر فرمانداری دریافت شود تا حین اجرا با مشکلات محلی مواجه نگردند.

زارع با اشاره به اینکه پروژه های تعریف شده در سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی (نیپا) در سطح ملی و استانی قابل رصد و پیگیری است، افزود: دبیرخانه ستاد استانی و دستگاه های اجرایی تا پایان اسفند سال جاری موظف به تعیین تکلیف پروژه ها و جایگزینی آنها هستند.

وی گیلان را نخستین استان در اعلام پروژه های جهش تولید پس از تعیین شعار راهبردی سال توسط رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ نیز شاهد تعریف پروژه های موثر و قابل تحقق در مسیر توسعه استان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان، ساماندهی و بهسازی آب بندان ها را نیز یکی از پروژه های جامع در حوزه های کشاورزی، گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی دانست و با اشاره به رفع برخی موانع در مسیر اجرای این طرح، اظهار کرد: فرمانداران از ظرفیت حدود ۹ هزار هکتاری آب بندان ها در سال آینده برای تحقق یک جهش بهره ببرند.

در این جلسه هریک از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن ارائه گزارش هایی از روند پیشرفت پروژه های دستگاه تحت مدیریت خود، طرح ها و پروژه های پیشنهادی قابل تحقق در سال ۱۴۰۰ را نیز معرفی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه