سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی آمار مبتلایان و بستری های کرونا را افزایش می دهد.

سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

به گزارش ۸دی،  مسعود نوروزی اظهار داشت: طی روزهای اخیر در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا سهل انگاری می شود در حالیکه بسیار مهم است تا مردم همچنان توصیه ها را جدی مراعات کنند.

 

وی با بیان اینکه در مکان هایی از جمله خیابان ها و پارک ها بسیاری از ماسک استفاده نمی کنند، اضافه کرد: در هر فضایی خارج از منزل ” فضای آزاد و بسته” باید ماسک زده شود.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک خاطر نشان کرد: از آنجایی که ویروس از راه تنفس منتقل می شود، زدن ماسک برای پیشگیری از بیماری کووید ١٩ اهمیت زیادی داشته و درصد بسیار زیادی از خطر ابتلا را کاهش می دهد.

 

وی بیان داشت: اگر چه بارها از مردم خواسته ایم تا دورهمی برگزار نکنند اما باز از آنان می خواهیم که از برگزاری تجمعات و مهمانی ها بپرهیزند، زیرا اگر فردی در جمع ناقل بدون علامت باشد، می تواند ویروس را به سایر اعضا به ویژه سالمندان منتقل کند.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که حدود ١٠٠ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

 

تاکنون یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا نیز در کشور به ۵۷ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

 

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ودرمان، یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، ۴۰۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تاکنون ۹ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه