هشدار سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم و آتش سوزی علفزارها

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از آمادگی سازمان آتش نشانی، آتش نشانان و ناوگان خودرویی در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت در مقابله با حوادث خبر داد.

هشدار سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ایمنی در برابر وزش باد گرم و آتش سوزی علفزارها

به گزارش ۸دی، مومنی در پی وزش باد گرم و احتمال بروز حوادثی همچون آتش سوزی و ریزش آوار به شهروندان توصیه کرد: از محکم بودن حلب های شیروانی و سفال در پشت بام ها و همچنین مصالح ساختمان های در حال احداث جهت پیشگیری از ریزش آوار اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن گلدان ها و وسایل معلق بدون محافظ در ارتفاعات جلوگیری کرده تا از احتمال سقوط و نهایتا آسیب دیدگی شهروندان پیشگیری نمائیم.

وی در ادامه با اشاره به وزش باد گرم به شدت آتش سوزی علفزار و ضایعات اشاره داشت و افزود: با توجه به وزش شدید باد گرم از شهروندان به ویژه #جنگل_نشینان خواسته می شود تا جهت پاک سازی محوطه اطراف منازل خود به شدت از روشن نمودن آتش خودداری کنند زیرا با توجه به تجربیات گذشته احتمال گسترش و نهایتا آتش سوزی و سرایت به منازل مسکونی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در گذشته شاهد برپایی آتش و سوزاندن ضایعات و علفزار در کنار دیواره های #ایزوگام منازل بودیم که آتش از طریق ایزوگام به منازل سرایت می کرد که ضرورت دارد شهروندان از این اقدام خودداری کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه